آخرین اخبار

کلاهبردار رادیویی از ۱۰۷ شهروند با برآورد مالی ۲۰ میلیارد ریال

رئیس پلیس فتا مازندران از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی و برداشت غیر مجاز بیش از ۲۰ میلیارد ریال از حساب حدود ۱۰۷ شهروندان خبر داد.
اشتراک گذاری
18 تیر 1402
کد مطلب : 1424

Visits: 0

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت:یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و خود را مجری رادیو صبا معرفی کرده و گفته شما برنده ویژه برنامه هستید و پس از چنددقیقه صحبت طولانی با دریافت کد‌هایی از گوشی بنده حسابم را به سرقت برده است.

او افزود: مجرم با استفاده از ترفند‌های زیرکانه مالباختگان را متقاعد کردند که جهت دریافت جایزه خود کد‌های مختلفی را که از طریق پیامک برای وی ارسال شده از پشت تلفن به او اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شوند.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با دستور مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شده با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۰۷ هموطن از سراسر کشور اعتراف کرد.

او افزود:مبالغ کلاهبرداری شده تا این لحظه ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده، که متهم کل این مبلغ را بصورت گسترده درحوزه خرید وفروش طلاء و سکه داشته است.

رئیس پلیس فتا مازندران ضمن هشدار در خصوص تماس‌هایی با مضمون برنده شده‌اید به کاربران فضای سایبر، گفت: هرگز اطلاعات حساس و مهم خود را از جمله اطلاعات مربوط به حساب و کارت بانکی و کد‌های احراز هویت و کد‌های ارسالی از طریق پیامک را در اختیار افراد غیر قرار ندهید، زیرا در کلاهبرداری‌های اینترنتی، حفظ اطلاعات شخصی از مهمترین مسئولیت‌های شهروندی می‌باشد و تبعات قانونی هر گونه سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی افراد به عهده خود فرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *