آخرین اخبار

پاسخ اوقاف درباره ماجرای درگیری در روستای دانیال سلمانشهر

موقوفه دانیال سلمانشهر بر اساس نیت واقف و حکم دادگاه توسط شخص حقیقی اداره می‌شود و اداره کل اوقاف مازندران نقشی در مدیریت آن ندارد.
اشتراک گذاری
27 فروردین 1402
کد مطلب : 1003

Visits: 0

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اعلام کرد ، وقوع حریق در کانکس نگهبانی دفتر موقوفه عام دانیال در سلمانشهر و درگیری دسته‌جمعی در روستای دانیال موجب انتشار شایعاتی منتسب به این اداره‌کل در برخی رسانه‌ها شد که این اداره‌کل ضمن تکذیب این شایعات توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رساند.

در برخی رسانه‌ها آمده، اداره اوقاف سلمانشهر در متل‌قو توسط برخی افراد دچار حریق شد که در این ارتباط به اطلاع می‌رساند اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سلمانشهر هیچگونه اداره و یا دفتر نمایندگی ندارد و این مسئله از اساس کذب است.

برخی شبکه‌های معاند که هرروز در حال دروغ پراکنی در کشور هستند اعلام کردند اداره اوقاف به مردم روستای دانیال اعلام کرده خانه‌هایشان را تخلیه کنند . در حالیکه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام می‌دارد چنین ادعایی به هیچ عنوان صحت نداشته و آن را قویا تکذیب می‌کند.

متاسفانه در برخی خبر‌ها اعلام شده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران یک طرف دعوای مردم و تولیت موقوفه دانیال بوده که این مسئله به هیچ عنوان صحت نداشته و این اداره کل هیچ نقشی در مدیریت موقوفه مذکور ندارد. (بر اساس قانون، موقوفه دانیال جزو موقوفات غیرمتصرفی بشمار می‌رود که دارای متولی است و اداره موقوفه مذکور با شخص حقیقی است.

برخی رسانه‌های خارج نشین اعلام کردند منزل مسکونی رئیس اداره اوقاف در متل‌قو دچار حریق شده که این مسئله نیز از اساس کذب است.

به استحضار می‌رساند، موقوفه غیرمتصرفی دانیال سلمانشهر بر اساس نیت واقف و حکم دادگاه توسط شخص حقیقی اداره می‌شود که اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران هیچگونه دخل و تصرفی در مدیریت آن نداشته است.

اختلاف بین اهالی محترم روستای دانیال و تولیت موقوفه دانیال ریشه قدیمی داشته و به قبل از انقلاب اسلامی برمی‌گردد که اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران همیشه تلاش کرده این اختلافات کاهش یابد.

بر اساس اعلام معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران برخی افراد نقابدار که از اهالی روستای دانیال نبودند با هدف ایجاد التهاب و اغتشاش بر آتش این اختلاف تاریخی دمیدند که متاسفانه دو نفر از هموطنان در این درگیری جان باختند.

اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن محکومیت صریح هرگونه اغتشاش، حمله به خودروی انتظامی و ایجاد ناامنی در جامعه، با همکاری کمیته حقیقت‌یاب تلاش می‌کند عوامل این واقعه تلخ شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی شود.

مجددا تاکید می شود اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران هیچگونه دخل و تصرفی در موقوفه مذکور ندارد و وقایع اخیر نیز ارتباطی را متوجه این سازمان نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *