آخرین اخبار

سد ذوات زیر آب رفت / بروز خسارت سیل به چند روستا در چالوس

باران سیل آسا در نوشهر و چالوس موجب جاری شدن سیل، زیر آب رفتن سد ذوات چالوس، آبگرفتگی منازل، قطعی آنتن‌های تلفن همراه و آب گرفتگی معابر شد.
اشتراک گذاری
14 آبان 1402
کد مطلب : 1996

Visits: 0

بر اساس پیش‌بینی معاون هواشناسی مازندران مبنی بر وقوع هشدار نارنجی و بارش باران در استان در روز شنبه ۱۳ آبان شاهد باران سنگین و سیل آسا در شهرهای نوشهر، چالوس و کلارآباد بودیم.

بنابر گزارش‌های مردمی، بارش سیل آسا باران موجب آب گرفتگی شدید معابر، کاهش دید و قطعی تلفن‌های همراه، آبگرفتگی منازل در حوالی سد ذوات چالوس و برخی نقاط نوشهر و چالوس شد.

رضا گلپور، رئیس هواشناسی نوشهر و چالوس، دقایقی قبل در گفت‌وگو با ایسنا، میزان بارندگی را از ساعت ۱۴:۴۵ تا ساعت ۲۰ در شهرهای نوشهر و چالوس هرکدام به میزان ۹۹ میلیمتر برآورد کرد.

رستم زرودی سرپرست فرمانداری چالوس نیز دقایقی قبل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارش شدید باران در نوشهر و چالوس گفت: ظرف مدت دو ساعت ۹۰ میلیمتر باران در شهرهای نوشهر و چالوس به صورت جداگانه بارید و همین بارندگی موجب جاری شدن سیل در این دو شهر و آبگرفتگی معابر و منازل در برخی نقاط شد.

وی افزود: بر اثر این بارندگی سد ذوات در بخش مرکزی چالوس به صورت کامل زیر آب فرو رفت و همه الاچیق‌ها و واحدهای گردشگری حوالی سد به زیر آب فرو رفت.

سرپرست فرمانداری چالوس تصریح کرد: بارش باران موجب آبگرفتگی منازل در روستاهای علی آباد و تجن کلا  چالوس و بخشی نیز از سرریز بزرگراه دچار خسارت و آبگرفتگی شدند.

زرودی با اشاره به مهار آب گفت: در حال حاضر نیروهای هلال احمر، شهرداری چالوس، اداره راه، برق، گاز و سایر نیروها مشغول بازگشایی و امداد رسانی به مردم هستند.

وی یاداور شد: در حال حاضر در مرحله شناسایی منازل آسبب دیده و پاکسازی لجن از تعدادی از منازل آسبب دیده هستیم.

وی در خصوص میزان خسارت گفت: بنیاد مسکن از فردا صبح نسبت به میزان خسارت وارد شده ناشی از سیل برآورد خواهد کرد.

در ادامه محمدی مدیرکل بحران مازندران نیز طی تماس تلفنی با ایسنا، با بیان اینکه چالوس و نوشهر به لحاظ آب گرفتگی دچار مشکل شده‌اند و در روستاهای ذوات و علی ‌آباد بارندگی شدید موجب جاری شدن سیلاب شده است، افزود: شکستگی سد ذوات صحت ندارد بلکه تغییر مسیر آب سد ذوات روی داده است و به واسطه طغیان رودخانه بخشی از منازل دچار خسارت شد.

وی گفت: همچنین در کلارآباد نیز بارش سیل آسا موجب قطعی برق و خراب شدن یک پل شد که نیروهای امدادی مشغول تخلیه و لایروبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *