آخرین اخبار

احداث ۲ ایستگاه پایش هوا در مازندران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه دو ایستگاه پایش کیفی هوا را در شهرستان‌های نکا و آمل با استفاده از اعتبارات در دستور کار داریم، گفت: مکان‌یابی این دو ایستگاه به‌دلیل نزدیکی به نیروگاه سلیمی نکا در راستای اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و شهرستان آمل باتوجه به وجود صنایع و معادن استان بوده است که اعتبارات این دو ایستگاه نهایی شده است.
اشتراک گذاری
29 تیر 1402
کد مطلب : 1470

Visits: 0

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران امروز در اولین جلسه کارگروه آلودگی هوای استان در سال ۱۴۰۲ که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای انتقال صنایع، واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی از محدوده شهری به مکان دیگر در کارگروه ماده ۱۴ قانون هوای پاک صورت می‌گیرد.

وی افزود: این کارگروه در قالب ماده ۱۴ قانون هوای پاک و همچنین شیوه‌نامه آن از سال ۹۷ لازم‌الاجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به اینکه در استان مازندران مشکلات مربوط به آلودگی هوا را در شهرها نداریم، اگرچه آمار و اطلاعات خیلی‌ خوبی هم نداریم، اضافه کرد: بیشتر در استان‌هایی که بحث آلودگی هوا خیلی جدی است این کارگروه با تعدد جلسات و دستور کار بیشتر برگزار می‌شود.

کاویان اضافه کرد: در سال گذشته دو یا سه جلسه در این خصوص برگزار شد و امسال هم اولین جلسه‌ای است که برگزار شد.

وی با اشاره به وجود یک ایستگاه پایش هوا در مرکز استان مازندران، تصریح کرد: این ایستگاه با اعتبارات اواخر سال ۱۴۰۱ با اعتبارات از مجموعه محیط زیست دریافت کردیم که با این اعتبار اقدامات مربوط به بهینه‌سازی مجموعه و ارتقای آن را دنبال کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه نیمه دی ماه سال ۱۴۰ داده‌های این ایستگاه برداشت می‌شود، اظهار کرد: در گذشته هم این داده‌ها برداشت می‌شد ایراداتی داشت که موجب می‌شد بخشی از ایام سال داده‌ها را داشته و بخشی از ایام این داده‌ها را نداشته باشیم.

کاویان یادآور شد: از محل اعتبارات اداره کل محیط زیست استان برای ارتقای این سیستم به اندازه‌گیری ذرات معلق اقدام کردیم و پیگیر هستیم اندازه‌گیری ذرات را هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دو ایستگاه پایش کیفی هوا را در شهرستان‌های نکا و آمل با استفاده از اعتبارات در دستور کار داریم، گفت: مکان‌یابی این دو ایستگاه به‌دلیل نزدیکی به نیروگاه سلیمی نکا در راستای اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و شهرستان آمل باتوجه به وجود صنایع و معادن استان بوده است که اعتبارات این دو ایستگاه نهایی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: طی مکاتبه صورت گرفته از محل جرایم زیست‌محیطی در بحث ارزش افزوده پرداخت می‌شود شهرداری‌ها از مرکز پایش کیفی هوا ورود پیدا می‌کند که در این زمینه با دو شهرداری به توافق رسیدیم که از این جرایم ایستگاه پایش کیفی هوا را در آن شهرستان داشته باشیم.

کاویان با اعلام اینکه برنامه این بوده از غرب تا شرق استان در فواصل ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ایستگاه پایش هوا داشته باشیم، اظهار کرد: ایستگاه موجود در ۷۰ روز پایان سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۱ روز ناسالم را برای گروه‌های حساس در زمستان سال ۱۴۰۱ و در سال ۱۴۰۲ یک روز ناسالم، ۹۳ روز پاک و ۱۶ روز قابل قبول باتوجه به معیارهای سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *