آخرین اخبار

انتقال ۴.۵ میلیون متر مکعب آب به میانکاله از شبکه آبیاری و زهکشی گلورد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از انتقال ۴.۵ میلیون متر مکعب آب به میانکاله از شبکه آبیاری و زهکشی گلورد خبر داد.
اشتراک گذاری
28 فروردین 1403
کد مطلب : 2873

Visits: 1

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: شبکه آبیاری و زهکشی گلورد طی سال ۱۴۰۲ با انتقال بیش از ۴.۵ میلیون متر مکعب نقش مهمی در کمک به بهبود وضعیت تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله ایفا کرد.

او افزود: اجرای سیستم آبیاری و زهکشی شبکه گلورد طی چند سال اخیر هرچند که با هدف تأمین آب کشاورزی و هدایت آب سد گلورد به کشتزار‌ها انجام شد، اما برای انتقال آب به تالاب میانکاله نیز تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در طراحی و اجرای تاسیسات و زیرساخت‌های آبی اهداف محیط زیستی نیز همواره مورد توجه قرار دارد که شبکه آبیاری و زهکشی گلورد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

داوودیان افزود: اگرچه مدیریت و حفاظت از تالاب میانکاله با اداره کل حفاظت محیط زیست استان است، اما شرکت آب منطقه‌ای مازندران به عنوان متولی منابع آبی و تالاب‌های استان خود را مکلف به انجام اقدامات حفاظتیِ لازم می‌داند و طی سال‌های اخیر بار‌ها به منظور کمک به احیای این ذخیره‌گاه مهم بین‌المللی برنامه‌ریزی‌های برای انتقال آب انجام شده است.

او با بیان این‌که ۹۰ درصد آب تالاب میانکاله باید از طریق دریا تامین شود، گفت: با توجه به این‌که سد گلورد هنوز به طور کامل آبگیری نشد میزان اثرگذاری شبکه آبیاری و زهکشی به زمین‌های کشاورزی پایین‌دست و تالاب میانکاله هنوز به طور صددرصدی به چشم نمی‌آید و نقش شبکه آبیاری و زهکشی گلورد در کمک به تالاب میانکاله پس از آبگیری کامل سد گلورد افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *