آخرین اخبار

پایان خوش نساجی در آسیا

شاگردان رحمتی در آخرین بازی آسیایی خود مقابل الهلال نمایش خوبی داشتند و با اختلاف یک گل و با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب میزبانشان شدند.
اشتراک گذاری
14 آذر 1402
کد مطلب : 2382

Visits: 0

الهلال عربستان پس از اینکه صعودش از گروه D لیگ قهرمانان آسیا را با کسب ۱۳ امتیاز از پنج مسابقه قطعی کرده بود، امشب هم با نمایش بدون استرس مقابل نساجی ایران و زدن دو گل مقابل نساجی در دقایق ۴ و ۵۴ توسط میشل و سالم الدوسری توانست پیش بیفتد که البته یکی از آنها با شلیک استثنایی محمود قائدرحمتی پاسخ داده شد ولی در نهایت بازی با برتری دو بر یک پرافتخارترین تیم آسیا پایان یافت.
 هفته ششم لگ قهرمانان آسیا- گروه D
دوشنبه: ۱۴۲۰۹/۱۳ ؛ ساعت ۱۹:۳۰
 استادیوم: امیر فیصل بن فهد- ریاض / تماشاگر: ۷۸۴۱ نفر
داور مهند قاسم ساری/ کمک‌ها: عبید واثق مدلل السویدی و احمد البغدادی؛ داور چهارم: عمار اشکنانی (کویت)
ترکیب الهلال عربستان:
یاسین بونو (۴۶- حبیب الوطیان)، کالیدو کولیبالی (۸۴- خلیفه الدوسری)، علی البلیهی، سعود عبدالحمید، محمد البریک، سلمان الفرج (۸۴- عبدالله المالکی)، محمد کنو، میشل، سالم الدوسری، عبدالله الحمدان (۶۰- سرگئی میلینکوویچ‌ساویچ) و صالح الشهری (۶۰- الکساندر میتروویچ)
سرمربی: ژرژ ژسوس
ترکیب نساجی ایران:
حسین خطیر، امیرمحمد هوشمند، سید محمداحسان حسینی، وحید محمدزاده، صابر حردانی (۸۷- مهدی رضایی)، سعید غلامعلی‌بیگی (۶۷- مرصاد سیفی)، مهرداد عبدی (۵۵- نونو ویلار)، اسماعیل بابایی (۶۷- محمدرضا ترابی)، محمود قائدرحمتی، حسین زامهران (۶۷- فرشید اسماعیلی) و محمدرضا آزادی.
نساجی ایران
سرمربی: سید مهدی رحمتی
اخطار:
نساجی: محمود قائدرحمتی (۴۲) وحید محمدزاده (۶۶)
الهلال: عبدالله الحمدان (۱+۴۵) حبیب الوطیان (۵۷) سلمان الفرج (۸۴)
شرح گلها:
الهلال یک – نساجی صفر (دقیقه ۴: میشل دلگادو): پاس در عمق تماشایی سالم الدوسری در محوطه جریمه نساجی به محمد البریک رسید که پاس در عرض زمینی این بازیکن با پای چپ به مقابل تیرک دوم را میشل با شوت محکم از خط عبور داد و وحید محمدزاده پشت خط توپ را دفع کرد که تلاش او بی‌ثمر بود.
الهلال ۲ – نساجی صفر (دقیقه ۵۴: سالم الدوسری): پاس در عمق عبدالله الحمدان از بین دو مدافع نساجی را سالم الدوسری در شرایط نامتعادل با ضربه بغل پا زد که توپ به شکل عجیبی از زیر دستان خطیر عبور کرد و تبدیل به گل شد.
الهلال ۲ – نساجی ۱ (دقیقه ۷۷: محمود قائدرحمتی): ارسال امیرمحمد هوشمند از سمت راست زمین را کالیدو کولیبالی با پشت سر دفع کرد که دفع ناقص او را محمود قائدرحمتی به بهترین شکل و شوت والی استثنایی به زیر طاق دروازه الهلال کوبید تا اختلاف را به حداقل برساند.
لحظات حساس:
دقیقه ۶: حسین خطیر شوت روی پای سالم الدوسری را مهار کرد.
دقیقه ۷: فرصت عالی گل دوم برای الهلال را سعود عبدالحمید از دست داد و سرتوپ و شوت پای چپ او در محوطه جریمه نساجی از بالای دروازه به اوت رفت.
دقیقه ۱۰: محمد البریک پشت محوطه جریمه نساجی صاحب توپ شد که شوت او بی‌دقت بود و با اختلاف از بالای دروازه نساجی راهی اوت شد.
دقیقه ۱۳: بازیکنان نساجی نتوانستند از دو کرنر پیاپی از دو سمت زمین استفاده کنند.
دقیقه ۱۸: ضربه سر میشل روی ارسال محمد البریک را حسین خطیر در اختیار گرفت.
دقیقه ۲۸: عبدالله الحمدان با فرار سریع تا محوطه جریمه نساجی پیش رفت که سرتوپ تماشایی و شوت پای چپ او را حسین خطیر به زیبایی برگشت داد و در ریباند نزدیک بود توپ در برخورد با هوشمند تبدیل به گل شود که گلر جوان نساجی با واکنش زیبایی توپ را از روی خط برگشت داد و در ادامه هم ضربه میشل را خطیر دفع کرد و به کرنر فرستاد.
دقیقه ۳۱: پاس در عمق سالم الدوسری در محوطه جریمه نساجی به صالح الشهری رسید که احسان حسینی روی او خراب شد تا داور عراقی نقطه پنالتی را نشان بدهد. البته مهند سارای پس از اعلام داور ویدئویی به کنار خط آمد، صحنه را بازبینی کرد و تصمیم به لغو خطای پنالتی به سود الهلال داد.
دقیقه ۳۶: ضربه سر محمدزاده روی توپ ارسالی از سمت چپ زمین قدرت و دقت لازم را نداشت و در دستان یاسین بونو قرار گرفت.
دقیقه ۱+۴۵: ارسال زامهران از ضربه ایستگاهی سمت راست زمین با ضربه پشت سر تماشایی قائدرحمتی همراه شد و نزدیک بود وارد دروازه شود که یاسین بونو با شیرجه تماشایی توپ را دفع کرد و در ادامه نیز آزادی نتوانست از این موقعیت بهره ببرد.
دقیقه ۵۶: شوت نونو از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه الهلال به بیرون رفت.
دقیقه ۶۲: نزدیک بود روی اشتباه حبیب الوطیان، گلر تعویضی الهلال و فرصت طلبی آزادی نساجی به گل برسد که این اتفاق نیفتاد و این دروازه‌بان اشتباهش را جبران کرد و توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه ۷۲: حرکت سالم الدوسری از سمت راست محوطه جریمه و ارسال او را هوشمند پس از کنترل توپ دفع کرد که البته در این صحنه توپ به دست مدافع نساجی خورد، اما داور و کمک‌های ویدئویی او اعتقادی به پنالتی نداشتند.
دقیقه ۷۵: آزادی موقعیت عالی نساجی را از دست داد و در شرایطی که می‌توانست توپ ارسالی از سمت راست زمین را تبدیل به گل کند، کنترل ناموفقی داشت تا توپ به گلر الهلال برسد.
بهترین بازیکن:
سالم الدوسری روی گل اول تیمش نقش داشت و گل دوم را هم زد و جزو بهترین‌های زمین بود، اما محمود قائدرحمتی در ترکیب نساجی عالی کار کرد و یک گل تماشایی هم به ثمر رساند.
در حاشیه:
نیمار، مالکوم و روبن نوس، سه ستاره خارجی الهلال هستند که در فهرست مسابقه با نساجی حضور نداشتند
ژسوس تصمیم گرفته سرگئی میلینکوویچ‌ساویچ و الکساندر میتروویچ را در ترکیب قرار ندهد و روی نیمکت بگذارد.
محمدرشید مظاهری و محمدرضا عباسی، دو غایب نساجی هستند که بخاطر بیماری و مصدومیت در لیست دیده نمی‌شوند.
فرشید اسماعیلی، نونو دلگادو و علاء عباس مهره‌های شاخص نیمکت نشین نساجی هستند.
سلمان الفرج، کاپیتان الهلال و امیرمحمد هوشمند، مدافع نساجی پس از اخراج در دیدار رفت و پشت سر گذاشتن محرومیت سه جلسه‌ای به ترکیب دو تیم بازگشتند.
ظرفیت ورزشگاه امیر فیصل بن فهد تکمیل نشده و صندلی‌های خالی زیادی دیده می‌شد
تماشاگران الهلال از ابتدای بازی حمایت زیادی از این تیم داشتند.
یاسین بونو، گلر مراکشی الهلال در شروع نیمه دوم به دلیل مصدومیت تعویض شد تا حبیب الوطیان جانشین او شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *