آخرین اخبار

نظارت بر ساخت و ساز‌ها در بافت تاریخی شهر‌ها با حمایت شهرداری‌ها

نظارت بر ساخت و ساز‌ها در بافت تاریخی شهر‌ها با حمایت شهرداری‌ها امکان‌پذیر است.
اشتراک گذاری
18 مهر 1402
کد مطلب : 1727

Visits: 0

محسن باستانی سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در نشست هم‌اندیشی حفاظت آثار و بافت‌های تاریخی استان، گفت: برای جلوگیری از ساخت و ساز‌ها در سطح شهر‌های استان مازندران، شهرداری‌ها باید همگام با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران باشد.

او افزود: در استان ۵ شهر دارای بافت و ۳ شهر همچون بابلسر و رامسر دارای عرصه، حریم و ضوابط تاریخی است.

باستانی با بیان اینکه با توجه به برنامه شهرداری‌ها دچار مشکل هستیم، گفت: یکی از چالش‌هایی که در شهرداری ساری، آمل و بقیه شهر‌های استان وجود دارد این است که با اینکه ضوابط به شهرداری‌ها اعلام شده، اما متاسفانه در ساخت و ساز‌ها و حرایم سطح شهر‌ها با مشکل مواجه هستیم.

او ادامه داد: برای جلوگیری از ساخت و ساز‌ها در سطح شهر‌های استان، شهرداری‌ها باید همگام با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران باشد.

باستانی گفت: با توجه به اینکه ما میراث‌دار هستیم باید بر اساس قوانین و طرح تفصیلی از این آثار برای انتقال به نسل‌های آینده حفاظت کنیم.

او در خصوص یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: ماموران یگان حفاظت نسبت به انجام بازدید‌های منظم و ارائه گزارش به اداره کل اقدام می‌کنند.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی مازندران ادامه داد: وظیفه شناسایی آثار و تهیه پرونده‌های ثبتی بنا‌های تاریخی بر عهده کارشناسان ادارات شهرستان بوده و به اداره کل جهت مراحل ثبت ارسال می‌شود.

باستانی افزود: نشست با دستگاه‌های اجرایی، نظامی و دادگستری در دستور کار قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *