آخرین اخبار

غیربومی ها در مازندران چند ویلا دارند؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به فراوانی ویلاهای تحت تملک افراد غیر بومی در استان گفت : در حال حاضر براساس آماری که در اختیار داریم حدود یک و نیم میلیون ویلا در این استان وجود دارد.
اشتراک گذاری
25 اسفند 1401
کد مطلب : 974

Visits: 0

روح الله سلگی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران که در ساری برگزار شد، افزود: وجود این تعداد ویلا و حضور افراد غیر بومی زیاد در مازندران باعث شده تا سبک زندگی در این استان نهادینه شود و فرهنگ بومیان استان تحت تاثیر این خرده فرهنگ ها قرار بگیرد.

وی گفت: در یکسال اخیر۹۷ میلیون نفر شب اقامت در مازندران داشتیم که این رقم رکوردی در زمینه حضور و استقرار مسافران در استان به شمار می رود.

سلگی به اجرای موفق طرح ساماندهی سواحل دریا در مازندران اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰، سه میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر به این استان آمدند که در آن سال ۱۰۵ نفر در دریای مازندران غرق شدند این درحالیست در سال جاری تا پایان تابستان ۶۷ میلیون نفر مسافر وارد مازندران شدند و در این سال ۹۵ نفر در دریا غرق شدند.

وی همچنین گفت:در راستای اقدامات حمایتی از ناجیان غریق ۲۰۰ میلیارد ریال حقوق آنها که از دولت قبل باقی مانده بود پرداخت شد.

وی با اشاره به طلاق و پیری به عنوان دو چالش و آسیب اجتماعی مهم مازندران ادامه داد: علت یابی در خصوص آسیب های اجتماعی استان در حال انجام است و کانون شناسایی این آسیب ها نیز تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران دلیل بروز بخشی از این حجم مشکلات در حوزه اجتماعی را ناشی از ورود همین خرده فرهنگ ها غیر بومی در استان دانست و گفت :تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی غرب گرا در مازندران همچنان به صورت جدی ادامه دارد.

غیربومیها در مازندران چند ویلا دارند؟

احیای سرمایه های اجتماعی مستهلک، راهبرد یکساله معاونت سیاسی استاندار مازندران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه حوزه سیاسی مهمترین حوزه این معاونت است، ادامه داد : تلاش برای بالا بردن سرمایه اجتماعی از جمله فعالیت های یکسال اخیر این معاونت است تابخشی از سرمایه اجتماعی نظام که دچار استهلاک شد را احیا کند.

وی افزود : بالا بردن سرمایه اجتماعی، ترمیم اعتماد عمومی، بازسازی انقلاب و عقلانی، تقویت باورها و از نتوانتسن به توانستن کارها رسیدن بخشی از این کارهاست که در معاونت سیاسی مازندران انجام شده است.

سلگی ادامه داد : تبدیل معاونت سیاسی استانداری مازندران از سیاسی بازی به حوزه کارآمد و در خدمت مردم و کارآمدی نظام از اهم رویکردهای این معاونت بوده است.

وی ایجاد وفاق در بین جریان ها و گروههای سیاسی همسو با نظام و دولت، کسب رتبه اول کشوری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را به عنوان بخش دیگری از اقدامات انجام شده این معاونت برشمرد.

تداوم تغییر بخشداران مازندران

معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به تداوم تغییر بخشداران استان اضافه کرد:از مجموع ۵۸ بخشدار که ۴۸ بخشداران تغییر کردند و مابقی در دست اقدام است همچنین از ۴۰ دستگاه فرهنگی استان مدیران ۳۵ دستگاه هم تغییر کرده است.

وی گفت: در هجمه های متعدد جنگ رسانه ای که علیه نظام در حال انجام است گفت و گوی مستقیم با مردم مهمترین راهکار برای مقابله با این نوع جنگ است تا از این فضا برای شنیدن نقدهای مردم استفاده کنیم./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *