آخرین اخبار

سومین جشنواره کئی پِلا در ساری پایان یافت

Visits: 0به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مردم گرا، سومین جشنواره بومی «کئی پِلا» که باهدف احیا و ترویج بخشی از فرهنگ غذایی مازندران و حفظ آیین و سنن مردم این دیار و ایجاد نشاط و شادابی در میان شهروندان به مدت یک هفته در بوستان ولایت ساری برگزارشده بود یک‌شنبه شب با حضور مسئولان استانی […]

اشتراک گذاری
22 آبان 1402
کد مطلب : 2097

Visits: 0

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مردم گرا، سومین جشنواره بومی «کئی پِلا» که باهدف احیا و ترویج بخشی از فرهنگ غذایی مازندران و حفظ آیین و سنن مردم این دیار و ایجاد نشاط و شادابی در میان شهروندان به مدت یک هفته در بوستان ولایت ساری برگزارشده بود یک‌شنبه شب با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ساری، مدیران شهرداری و مردم مرکز استان با برنامه‌های شاد و متنوع به کار خود پایان داد.

علیرضا حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری ساری، حفظ فرهنگ و آیین را در داشتن شهر پویا و توسعه‌یافته ضرورت دانست و گفت: اگر جایی فرهنگ در حال فراموشی است باید برای حفظ و احیای آن تلاش کرد.

وی به تنوع سنت‌ها و آیین‌های مردم این استان اشاره کرد و افزود: جشنواره کئی پلا بخش کوچکی از فرهنگ مازندرانی را به نمایش گذاشته است.

حمیدی ادامه داد: این جشنواره علاوه بر احیای فرهنگ بومی مکانی برای نمایش هنرها و تولیدات هنرمندان محلی است؛ تلاش داریم تا بسترسازی مناسب علاوه بر جشنواره کئی‌پِلا و بهارنارنج دیگر جشنواره‌های بومی که بیانگر فرهنگ و سنن ما محسوب می‌شود را در مرکز استان برگزار کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری نیز با اشاره به حمایت‌های محمدحسین قبادی شهردار ساری و اعضای شورای اسلامی شهر از تلاش کارکنان سازمان فرهنگی و عوامل اجرایی این جشنواره قدردانی کرد و احیای فرهنگ بومی و افزایش نشاط اجتماعی شهروندان را از اهداف این جشنواره در مرکز استان عنوان کرد.

گفتنی است شهرداری ساری پس از ثبت کئی‌پِلا در فهرست میراث ملی ایران به مناسبت هفته مازندران برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌ای با همین نام و محوریت کرده که از ۱۵ آبان ماه تا ۲۱ آبان با ارائه انواع محصولات و فرآورده‌های غذایی برآمده از کدوحلوایی میزبان شهروندان ساری و شهرها و روستاهای همسایه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *