آخرین اخبار

روزانه هشت نفر از مرگ حتمی در دریای مازندران نجات می‌یابند

رییس هیات نجات غریق مازندران با اشاره به آغاز فعالیت ناجیان و امدادگران از اول خرداد ماه در سواحل مازندران، گفت که این افراد در این مدت توانستند ۲۶۵ نفر را از غرق شدن و مرگ حتمی در دریا نجات دهند.
اشتراک گذاری
07 تیر 1402
کد مطلب : 1386

Visits: 0

نقی کریمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ این تعداد نجات یافته از ابتدای خرداد تا پنجم تیرماه توسط ناجیان غریق و امدادگران نجات یافتند.

وی با بیان این که، از مجموع نجات یافتگان ناشی از غرق شدگی در دریا ۲۰۳ نفر مرد و ۶۲ نفر زن بودند، گفت: از این تعداد ۱۴ نفر پس از انجام عملیات احیا در ساحل دریا به بیمارستان های استان اعزام شدند تا روند درمان آنها انجام شود.

رییس هیات نجات غریق مازندران تصریح کرد: بیشترین فراوانی نجات یافتگان از دریا در مازندران در این مدت را مربوط به بابلسر با ۱۴۴ نفر، ‌ محمودآباد با ۳۷ نفر و عباس آباد ۲۴ نفر اعلام کرد.

امسال با ابلاغ استاندار مازندران مبنی بر انتخاب جمعیت هلال احمر به عنوان مسول پیشگیری از کاهش غریق در دریای خزر معرفی شد. پیش از این و در سالهای قبل مسؤولیت این کمیته برعهده اداره کل ورزش و جوانان بود که با تصمیم و نگاه تخصصی استاندار این مهم به هلال احمر به عنوان نهاد تخصصی در حوزه امداد و نجات سپرده شده است.

کریمیان با اشاره به طول ۴۷۲ کیلومتری ساحل دریای در مازندران گفت که پیش از استقرار موتور سیکلت، ناجیان غریق در فواصل ۲ تا سه کیلومتری در ساحل دریا حضور داشتند که این شرایط فرصت ارائه خدمات نجات مغروغین را از ناجیان می‌گرفت اما با استقرار یگان موتوری نجات غریق بسیار در امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان تأثیر خواهد داشت.

طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارائه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و هرساله این طرح از اول تیرماه شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

اما امسال با اندکی تفاوت با تصمیم اتخاذ شده از اول خرداد ماه ناجیان غریق و امدادگران در سواحل دریا حضور یافتند و خدماتدهی لازم را ارائه می کنند.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان‌های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *