آخرین اخبار

۹۱درصد سایت‌های مخابراتی مازندران تا پایان امسال ۴G می‌شوند

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه یک هزار و ۲۵۶ سایت سیار در استان فعال است، گفت: ۹۱درصد سایت‌های مخابراتی مازندران تا پایان سال 4G می‌شوند.
اشتراک گذاری
25 تیر 1401
کد مطلب : 451

Visits: 0

علی نوروزی سرپرست شرکت مخابرات مازندران اظهار کرد: درحال حاضر تعداد یک‌هزار و ۲۵۶ سایت سیار با ۴هزار و ۲۷۸ تکنولوژی در استان وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۴۱۴ سایت مجهز به تکنولوژی ۴G  و  ۹۴۰ سایت مجهز به تکنولوژی ۳G و یک‌هزار و ۹۲۴ سایت مجهز به تکنولوژی ۲G  هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۴ درصد سایت‌های استان دارای پوشش ۴G هستند که با اجرایی شدن  ۲۰۹ سایت جدید ۴G تا پایان امسال این تکنولوژی به عدد ۹۱ درصد می‌رسد.

مدیرعامل  مخابرات منطقه مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر استفاده از کابل‌های فیبر نوری گزینه بسیار مناسب و آخرین تکنولوژی انتقال روز دنیا برای رفع مشکل پهنای باند در مازندران است، اضافه کرد: به منظور گسترش خدمات ارتباطی مخابرات به نقاط دوردست توسعه فیبرنوری به مناطق محروم و روستاهای کم جمعیت استان در دستور کار قرار دارد.

نوروزی با بیان اینکه حدود ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در برنامه داریم، گفت: توسعه فیبر نوری در گلوگاه، بهشهر، نکا هزارجریب، دودانگه ساری، لاجیم و آلاشت سوادکوه، بندپی غرب و شرق، آمل تا آب‌اسک هراز، نور تا بلده، چالوس و رامسر را در دستور کار داریم که بخش اعظم آنها اجرایی و برگردان تجهیزات انجام شده و باقی‌مانده این فیبرها در دست اجرا است.

وی در پایان یادآور شد: به منظور پایداری شبکه ارتباطی تاکنون حدود ۸۰درصد توسعه فیبر نوری در استان مازندران انجام شده است./فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *