آخرین اخبار

۷۵ هزار خانوار مازندران از طرح کالابرگ الکترونیکی بهره‌مند شدند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۷۵ هزار خانوار مازندرانی کالابرگ الکترونیک دریافت کردند.
اشتراک گذاری
24 مهر 1402
کد مطلب : 1801

Visits: 0

به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ؛ علی باقری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران اظهار داشت: حدود ۷۵ هزار خانواده در مازندران از مزایای طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کردند و خانواده‌ها بیش از ۶۲ میلیارد تومان کالای مورد نیاز خود را از طریق کالابرگ الکترونیکی خریداری کردند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران  با تاکید بر اینکه ۳ هزار و ۷۹۷ پایانه فروشگاهی در استان مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کردند تصریح کرد:  از این تعداد فروشگاه ۱۷۶ هزار و ۱۴۵ تراکنش به ثبت رسید.

باقری درباره شرط بهره‌مندی دهک‌های اول تا پنجم درآمدی از مشوق طرح کالابرگ الکترونیک، افزود: شرط بهره‌مندی از یارانه تشویقی این بود که حداقل ۸۰ درصد یارانه خود  را افراد به خرید ۱۱ قلم کالای اعلام شده اختصاص دهند اما بر اساس قانون جدید، با خرید ۵۰ درصد از یارانه بلافاصله ۱۲۰ هزار تومان در حساب آن‌ها شارژ می‌شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه دهک‌های اول تا پنجم می‌توانند از طرح تشویقی کالابرگ الکترونیک بهره‌مند شوند، گفت: افرادی که مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی هستند، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، با خرید ۱۵۰ هزار تومان می‌توانند از طرح تشویقی کالابرگ استفاده کنند.

این مسئول درباره نحوه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی با کالابرگ الکترونیکی، گفت: مطابق اعلام معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر امکان خرید از فروشگاه اینترنتی «اسنپ‌مارکت» در طرح کالابرگ الکترونیک فراهم شده است.

باقری خاطرنشان کرد: امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیک و استفاده از اعتبار یارانه مهرماه برای ۹ دهک درآمدی فعال است اما بهره‌مندی از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی و پوشش مابه‌التفاوت تورمی تنها برای دهک‌ یک تا پنج درآمدی امکان‌پذیر بود که بنابر اعلام وزیر کار از هفته آینده دهک های ۶ و ۷ نیز شامل یارانه تشویقی خواهند شد.

وی بیان کرد: در حال اتصال سایر فروشگاه‌های اینترنتی به این طرح هستیم تا بتوانیم دسترسی مردم را به این طرح بزرگ آسان‌تر کنیم.

مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی مازندران اضافه کرد: در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌ میزان اعتبار استفاده‌ شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌ صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

باقری افزود: امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ تا سقف مبلغ یارانه خانوار از فروشگاه‌های عامل، یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی فراهم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *