آخرین اخبار

یک طلا، دو نقره و یک برنز کشتی گیران مازندرانی در ترکیه

کشتی گیران مازندرانی در جام کشتی فرنگی وهبی امره ترکیه، یک طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند.
اشتراک گذاری
19 اسفند 1402
کد مطلب : 2739

Visits: 0

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه روز‌های ۱۷ و ۱۸ اسفندماه در شهر آنتالیا برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان با کسب ۴ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۳ مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یافتند.

برای تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان در این مسابقات پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی (از مازندران) در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، امیررضا ده بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم، علی اسکو (از مازندران) در وزن ۷۷ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، مهدی بالی (از مازندران) در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره، امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم، عباس مهدی زاده در وزن ۸۲ کیلوگرم و فردین هدایتی (از مازندران) در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج نمایندگان مازندران در این رقابت‌ها به شرح زیر است:
در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه ۲ بر ۱ مهمت داش دمیر از ترکیه را با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۱ امیر عبدی دیگر نماینده کشورمان را مغلوب کرد. محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل تیمور بردیف از روسیه به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر ۱ از سد جنگیز ارسلان از گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ امین کاویانی نژاد را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف یوکسل سارجیجک از ترکیه رفت که داوران هر دو کشتی گیر را دیسکالیفه (حذف از مسابقات) اعلام کردند.
علی اسکو از مازندران در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر و ضربه فنی احمت آلتان از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۲ شو یامادا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۱ تمرلان شادوکایف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.
با حذف مختاری، کاویانی نژاد و حریف قزاقستانی بازنده سارجییک برای فرد راه یافته به دیدار فینال به مصاف هم رفتند که کاویانی نژاد با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. امیر عبدی نیز در گروه بازنده‌ها با نتیجه ۳ بر ۱ حریف ترکیه‌ای را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت.
در دیدار فینال کاویانی نژاد با نتیجه ۵ بر صفر اسکو را شکست داد و به مدال طلا رسید، اسکو نیز صاحب مدال نقره شد. امیر عبدی نیز در دیدار رده بندی مقابل دلشاد امانگلدیف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم  محمدهادی ساروی از مازندران در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ایلماز دوغان از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ از سد آرتور سارگسیان از روسیه گذشت؛ و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ سعید بیبولاتوف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ از سد نیکولای خومنکو از روسیه گذشته و به دیدار فینال راه یافت.
مهدی بالی هم از مازندران در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۲ تانسل جان از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ یرولان اسکاکوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. بالی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ متهان باشار از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.
دو نماینده کشورمان در دیدار فینال به مصاف هم رفتند که ساروی با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. بالی نیز صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، فردین هدایتی از مازندران پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ علی ارسلان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل متی کوسمانن از فنلاند مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. هدایتی در این دیدار با توجه به عدم شرکت منصور شادوکایف از قزاقستان، به مدال برنز دست یافت. امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۱ و ضربه فنی ویتالی شور از روسیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر بوراک جاکریجا از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ از سد کشتی گیر روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با توجه به مصدومیت از ناحیه زانو و با تأیید پزشک مقابل کوسمانن از فنلاند به روی تشک نرفت و صاحب مدال نقره شد.

در رده بندی تیمی ایران با ۱۶۶ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ترکیه با ۱۰۷ امتیاز و قرقیزستان با ۹۷ امتیاز دوم و سوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *