آخرین اخبار

یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه خواهان محصولات کشاورزی ایرانی

قرارداد تامین محصولات کشاورزی بین یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه و پایانه صادارتی روماک گستر مازندران امضا شد.
اشتراک گذاری
30 تیر 1402
کد مطلب : 1482

Visits: 0

یک هیات ۵۰ نفره از فعالان اقتصادی و بازرگانان مازندران به سرپرستی استاندار مازندران از چهار روز قبل به روسیه سفر کردند و در طی این مدت نشست‌هایی با استانداران سه استان روسیه و فعالان اقتصادی این کشور برگزار کردند.

در نشست فعالان اقتصادی روسیه یا هیات اقتصادی مازندران قراردادی بین شرکت مادر تخصصی «تشیر» روسیه و شرکت روماک‌گستر مازندران برای تامین محصولات کشاورزی و باغی ایران امضا شد تا از این پس محصولات صادراتی با نام و نشان تجاری ایران در فروشگاه‌های زیرمجموعه این شرک تشیر در سراسر روسیه عرضه شود.

این قرارداد با حضور حسینی‌پور استاندار مازندران و جلالی سفیر ایران در روسیه، بین ویکتور گریگوریان، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تشیر روسیه و قلی‌زاده مدیرعامل شرکت پایانه صادراتی محصولات کشاوزی روماک‌گستر مازندران امضا شد.

محصولات کشاورزی ایران هر چند در سال‌های اخیر به روسیه صادر می‌شد و افزایش قابل ملاحظه‌ای هم داشت، اما با انعقاد این قرارداد، علاوه بر تامین محصولات کشاورزی، باغی، مواد غذایی، گل و گیاه، مرکبات و برنج ایرانی برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرکت تشیر روسیه، همکاری مشترک در احداث گلخانه و زیرساخت‌های حمل و نقل نیز بین این دو شرکت آغاز خواهد شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در حاشیه مراسم امضاء این قرارداد گفت: این سفر در راستای افزایش دیپلماسی اقتصادی دولت با هدف تقویت مناسبات با کشور‌های همسایه انجام شده است و تاکنون در ملاقات با مقامات و استانداران ۴ استان روسیه، توافقات خوبی بدست آمده است.

مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس در جویبار قرار دارد و به منظور آماده سازی، نگهداری، بازاریابی انواع محصولات کشاورزی و تسهیل در امر صادرات، در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار و با داشتن ۷۸ هزار متر مربع سالن‌های مجهز برای آماده سازی، نگهداری، بسته بندی، در ۳ مرحله طراحی شده است که مرحله نخست آن با ظرفیت صادرات سالانه ۳۶۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، به بهره برداری رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *