آخرین اخبار

چوب و کاغذ مازندران بورسی می‌شود

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران از ورود شرکت چوب و کاغذ استان، از آذر ماه امسال به بورس خبر داد.
اشتراک گذاری
10 مهر 1402
کد مطلب : 1647

Visits: 0

امید نیک نژاد مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران امروز در نشست خبری گفت: مقدمات برای اینکه این شرکت تا قبل از پایان سال در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده سازمان بورس قرار بگیرد در حال نهایی شدن است.

او با اشاره به اینکه کد بورسی وکدال دریافت شد، افزود: تلاش می‌شود سهام شرکت چوب وکاغذ مازندران آذر ماه امسال با نام چکام در بازار دوم فرابورس و در تالار دوم عرضه شود.

نیک نژاد گفت:هنوز ارزش اولیه ومیزان سهام شرکت مشخص نشده، اما بر اساس بررسی‌ها ۱۱ تا ۱۵ درص سهام این شرکت قابلیت عرضه در بورس را دارا است.

او استقبال از عرضه کاغذ‌های ایرانی برای کتب درسی با توجه به تولید ۴۲ هزار تنی پارسال این شرکت و برنامه ریزی برای تولیبد ۵۰ هزارتن درسال کنونی را از دلایل استقبال عرضه سهام شرکت چوب وکاغذ مازندران در بورس اعلام کرد
نیک نژاد گفت: این شرکت ۱۲۰۰ میلیارد تومان با وزرات آموزش و پرورش برای تامین کاغذ کتب درسی قرارداد دارد، گردش مالی شرکت برای خرید مواد اولیه و فروش محصولات را ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

او از طراحی و تولیدات جدیدی مانند کاغذ مایه مقوا، کاغذ مایه، کاغذ دیواری، کاغذ ام دی، کاغذ نوت بوک و کاغذ تحریر در واحد صنعت این شرکت خبر داد و افزود: دو میلیون و ۱۰۰ یورو پارسال صادرات داشتیم و امسال هم‌میزان صادرات به سه میلیون یورو خواهد رسید.

نیک نژاد گفت: این شرکت ۳۰۳ هزار متر مکعب چوب از سازمان جنگل‌ها و مراتع مطالبه دارد شرکت چوب و کاغذ مازندران درصدد است ما به ازای این مطالبه، مجوز استفاده از درختان شاخه شکسته در جنگل، طرح‌های عمرانی، آورده سیلاب‌ها و … از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اخذ کند.

او یکی از عوامل اصلی در نرسیدن به ژرفیت واقعی تولید این کارخانه را محدودیت‌های تامین انرژی برق و گاز در فصول تابستان و زمستان دانست و افزود: این محدودیت‌ها موجب شد از قرارداد سال گذشته با کشور عراق فقط یک پنجم آن محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *