آخرین اخبار

پروژه ساری- تاکام در آینده‌ای نزدیک افتتاح می شود

Visits: 0منصورعلی زارعی عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی ندای مردم گرایی در اتاق اصناف ساری، به مزیت‌های مازندران اشاره و کشاورزی را از مزیت‌های مهم این استان عنوان کرد و افزود: بیش از نیمی از جمعیت مازندران کشاورز بوده و ۴۷۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی نیز در این استان وجود دارد. وی تغییر کشاورزی سنتی به […]

اشتراک گذاری
14 مهر 1402
کد مطلب : 1674

Visits: 0

منصورعلی زارعی عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی ندای مردم گرایی در اتاق اصناف ساری، به مزیت‌های مازندران اشاره و کشاورزی را از مزیت‌های مهم این استان عنوان کرد و افزود: بیش از نیمی از جمعیت مازندران کشاورز بوده و ۴۷۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی نیز در این استان وجود دارد.

وی تغییر کشاورزی سنتی به صنعتی را از ضروریات استان دانست که می‌تواند بهره‌وری در این حوزه را افزایش دهد.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، صنایع تبدیلی را از ضروریات این استان برشمرد و گفت: برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرک صنعتی ۲۰ پروانه نیز صادر شده است و تعدادی به بهره‌برداری رسیده‌اند و جهت تسهیل در امور با وزارتخانه‌های جهاد و صنعت نیز مکاتباتی انجام شد تا در بخش صنایع تبدیلی کنستانتره بتوان به سهولت محصولات باغداران و کشاورزان را با قیمت مناسب از آن‌ها خریداری کرد.

زارعی از تشکیل شورای سیاستی حمایتی بخش کشاورزی و قیمت‌گذاری در مجلس یازدهم خبر داد و افزود: با تعیین جایگاه کشاورز و موقعیت کشاورزان را اولویت دانسته و با تشکیل شورای سیاستی حمایتی بخش کشاورزی و قیمت‌گذاری دین خود را به کشاورزان را تا حدودی ادا خواهد کرد.

وی به پروژه‌های نیمه‌کاره در مرکز استان اشاره کرد که حتی برخی از این پروژه‌ها بیش از ۲۵ سال از عمرشان می‌گذرد و در دولت سیزدهم بنا را بر اتمام پروژه‌ها گذاشتیم و دیگر، پروژه جدید تعریف نشود.

زارعی به نیروگاه زباله‌سوز ساری اشاره کرد و افزود: این پروژه از سال ۹۰ شروع شد، اما در این دولت با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد برخوردار است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از افتتاح پروژه ساری- تاکام در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پروژه‌های نیمه‌کاره در حال انجام است، اما چون تعدد پروژه‌ها زیاد است زیاد چشمگیر نیست.

این مسئول ادامه داد: در حالی تابلوهای دکه‌های شهری در ساری را پایین آوردند که هایپر بزرگ قدمت در تمام شهر تبلیغات کرد که دارای مجوز نیست و حداقل ۵۰  میلیارد تومان، عوارض شهری آن است.

زارعی تصریح کرد: ما مخالف ایجاد اشتغال نیستیم اما قانون باید برای همگان، یکسان اجرا شود و قانون برای همه، یکی باشد.

با احداث پتروشیمی به شرط رعایت تمامی الزامات محیط زیست موافقیم/ نیمی از میانکاله خشکیده است

وی گفت: پتروشیمی سال‌ها است که روی آن بحث است و باید در این مقوله حتما محیط زیست لحاظ شود و محیط زیست، خط قرمز مازندران است.

نماینده مردم ساری و میاندورود، عنوان کرد: سرمایه‌گذار باید الزامات محیط زیستی را رعایت می‌کرد و در صورتی که تمام الزامات محیط زیستی رعایت شود کسی مخالف پتروشیمی نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نیمی از میانکاله، خشکیده است و از ۶۰ هزار هکتار وسعت میانکاله، ۳۰ هزار هکتار آن خشک شده است.

این مسئول افزود: اجرای مصوبات دولت در استان، اجرایی نشده است که به طور نمونه در بازدید اسفند ۱۴۰۰ از نیروگاه ساری اعلام شد که باید تا ۶ ماه دیگر به اتمام برسد که تاکنون عملی نشده است.

زارعی، خاطرنشان کرد: در هفته‌های نخست ورود مجلس، مطالبه ما از وزیر نیرو توقف سد فینسک بود و یکی از مطالبات اصلی ما در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان، صدور دستور توقف پروژه سد فینسک است.

پای لنگ صادرات در سایه نبود پایانه بین‌المللی حمل‌ونقل

وی اعلام کرد: در حوزه صادرات یکی از چالش‌های اصلی، حمل‌ونقل است و متاسفانه در استان از داشتن یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی نداریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود، گفت: زمینه صادرات در این دولت، بهبود یافته است و ارتباطات خوبی را استاندار با کشورهای همسایه برقرار کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: در دو سال گذشته به شدت با ویلا سازی مخالفت و مقاومت شد و جلوی آن تا حد زیادی گرفته شد.

تغییر مدیریت جهاد کشاورزی در حیطه اختیارات استاندار است

این مسئول تصریح کرد: هرگونه تغییرات و جابه‌جایی در حوزه مدیریت ارشد استاندار است و در حوزه تغییر مدیریتی در سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز از این مسئله، مستثنی نیست و انتخاب مدیر کاملا به دست استاندار است.

زارعی گفت: بنده هم موضوع تغییر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان را شنیده‌ام و این موضوع البته مدت‌ها است که مطرح شده است.

نرخ‌گذاری مرکبات نباید دستوری باشد

وی مطرح کرد: همه کارها باید به مردم واگذار شود و معتقدم نرخ مرکبات نیز باید از حالت دستوری خارج و قیمت را عرضه و تقاضا، تعیین کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود، گفت: اکنون دیگر در شورای قیمت‌گذاری تنها تعیین قیمت صورت نمی‌گیرد، بلکه سیاست‌های حمایتی نیز تدوین می‌شود.

نرخ برنج‌های وارداتی نباید از برنج بومی کمتر باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، اعلام کرد: دولت نباید برنجی را وارد کند که قیمت آن کمتر از هزینه تولید و سود متعارف برنج در کشور باشد و این مطالبه اصلی ما است.

این مسئول ادامه داد: وجود مافیای واردات نگذاشته است که دانش‌پژوهان حوزه کشاورزی، پای‌شان به وزارت کشاورزی برسد.

زارعی متذکر شد: نظارت متعلق به مردم است و انتقاد نمایندگان در راستای همین حق مردم است.

وی یادآور شد: هر کجایی لازم باشد ما با شفافیت سخن می‌گوییم، انتقاد می‌کنیم و در کنار آن، کمک نیز جهت بهبود شرایط، خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *