آخرین اخبار

هفت هزار فرزند شهید و ایثارگر مازندران بیکار هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت که هم اکنون هفت هزار فرزند شهید و جامعه ایثارگر این استان بیکار هستند.
اشتراک گذاری
28 خرداد 1401
کد مطلب : 323

Visits: 0

سعید کهنسال روز شنبه در نشست شورای هماهنگی جامعه ایثارگری مازندران با بیان این که دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب جامعه ایثارگری اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: بی‌توجهی به موضوع اشتغال خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در سال‌های گذشته، روند بیکاری در بین این قشر را افزایش داده است و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی برای این مشکل، فکری اساسی شود.

وی اظهار داشـت: دستگاه های اجرایی مکلف و موظف هستند در راستای اجرای بند ۶ ماده الحاقی پنج احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی، حداقل ۲۵ درصد از نیروهای انسانی مورد نیاز خود را از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان و ایثارگران تامین کنند که به علت کاهش ورودی و جذب در ادارات دولتی، شمار  دانش آموختگان دانشگاهی بیکار خانواده‌های ایثارگر و جانبازان استان در حال افزایش است.

کهنسال با اشاره به اینکه در بخش درمان نیز دولت ملکف شده است که صد در صد تمام هزینه‌های جامعه ایثارگری را تامین و پرداخت کند، از بدهی ۲ هزار میلیارد ریالی دولت در این بخش خبر داد و گفت : بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران نیز هفت میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمانی جامعه ایثارگری به شرکت های بیمه‌گر  بدهکار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران با اشاره به میزان بدهی این نهاد به مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی، گفـت: این نهاد حدود ۱۴ میلیارد ریال هم به فرزندان پزشک خانواده های معظم شهدا و ایثارگر این استان بدهی دارد که باید برای پرداخت آنها فکر اساسی شود.

وی بازنگری در حوزه خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از طرح‌های مهم و در دست اقدام بنیاد شهید مازندران در سال جاری عنوان کرد و افزود : استفاده از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی برای تداوم خدمت رسانی به این قشر و رفع مشکلات آنان از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این نشست بیکاری فرزندان خانوادههای معظم شهدا و ایثارگر را از عمده مشکلات این بخش عنوان کرد و با بیان اینکه هم اکنون بیکاری و اشتغال بخش زیادی از مراجعه کنندگان را تشکیل می‌دهد ، گفت که در حوزه اشتغال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.

سردار سرتیپ پاسدار سیاوش مسلمی با بیان این که قانون دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده است که نسبت به جذب و بکارگیری جامعه ایثارگری اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها،  مشکل اشتغال جامعه ایثارگری را رفع کرد.
وی با بیان اینکه عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون جانفشانی های رزمندگان اسلام است و یکی از راه های ادای دین به خون پاک شهدا، رسیدگی به مشکلات خانواده های آنان و جامعه ایثارگری است، گفت که جامعه ایثارگرانی که از شرایط لازم برای جذب در دستگاه‌های اجرایی برخوردارند، باید زمینه بکارگیری آنان فراهم شود.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است./ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *