آخرین اخبار

هشدار؛ افزایش بارش و آبگرفتگی در مازندران

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به بارش‌های پراکنده در مازندران گفت: از عصر امروز شاهد افزایش شدت بارش‌ها خواهیم بود و احتمال آبگرفتگی در معابر دور از تصور نیست.
اشتراک گذاری
21 اسفند 1402
منبع : تسنیم
کد مطلب : 2748

Visits: 0

احمد اسدی؛ معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری بیان کرد: ساری با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد دیروز گرمترین نقطه استان و بلده نور و رینه آمل با دمای ۲ درجه زیر صفر صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان بوده است.

وی با بیان اینکه از امروز دوشنبه هوای استان ابری، همراه با کاهش دما و بارش پراکنده باران گزارش شده، تصریح کرد: با بارش پراکنده به‌تدریج بر شدت بارش‌ها اضافه خواهد شد و با شدت بارش‌ها از عصر امروز شاهد استقرار هوای بارانی در مازندران هستیم.

اسدی با بیان اینکه بارش‌ها تا صبح فردا ادامه دارد، افزود: در مناطق ساحلی و جلگه‌ای احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد و در نقاط کوهستانی و ارتفاعات و محور‌های کوهستانی با کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد روبه‌رو هستیم.

این مسئول گفت: با توجه به بارش‌های پراکنده احتمال سقوط بهمن وجود دارد، لذا  لازم است شهروندان از تردد در محور‌های کوهستانی استان پرهیز کنند.

معاون هواشناسی مازندران ضمن درخواست از مردم برای همراه داشتن تجهیزات زمستانی، افزود: اسکان نیافتن در حاشیه رودخانه‏‌ها و عدم صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

اسدی گفت: از روز سه شنبه به تدریج شاهد کاهش ناپایداری خواهیم بود تا یکشنبه هفته بعد که هوا صاف و آفتابی همراه با افزایش تدریجی دما خواهد بود.

وی یادآور شد: با عبور امواج در تراز میانی، جو دریا از امروز تا عصر چهارشنبه نسبتا مواج بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *