آخرین اخبار

نظافت تابلو‌های جاده‌ای مجازات دو محکوم به حبس

دو محکوم به حبس در مازندران بجای زندان، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی را نظافت کرده اند.
اشتراک گذاری
23 شهریور 1401
کد مطلب : 665

Visits: 0

اکبری رئیس حوزه قضائی کجورگفت:استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس ضروری است، چون حبس تبعات منفی برای افراد دارد و به همین دلیل صدور احکام جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع محور وعام‌المنفعه در دستورکار است.

او افزود: برای دو محکوم، به جای تحمل مجازات شش ماه حبس تعزیری، انجام خدمات عمومی رایگان تعیین شد و محکومین با رضایت خود پذیرفتند که بجای حبس، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی را نظافت و گیاهانی که جلوی دید تابلو‌ها رو گرفته را نیز هرس کنند.

اکبری ادامه داد: پیرو حفاری غیر مجاز در مناطق امامزاده و تپه تاریخی پایتخت در کجور و تعدادی از متهمین دستگیر و ترمیم و پر کردن محل حفاری توسط متهمان به عنوان مجازات جایگزین حبس تعیین شد که زیر نظر مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی و مراجع انتظامی این دستور قضایی اجرا شد.

صدور احکام سبز جایگزین حبس چند سالی است در سیستم قضایی مازندران نیز اجرا می‌شود از جمله این احکام جالب که بازتاب جهانی نیز داشت حکم ضاربان دوچرخه سوار آلمانی بود.


این دوچرخه سوار در حمایت از بیماران سرطانی اقدام به رکاب زنی در کشور‌های مختلف کرده بود، اما در نشتارود توسط چند نوجوان و جوان مورد ضرب و شتم قرار گرفت که قاضی این پرونده، متهمان را عذرخواهی رسمی در یکی از رسانه‌های خبری کشور، توزیع بروشور‌های معرفی مجمع خیرین حمایت از کودکان سرطانی (ماهک)، پخش و جمع آوری صندوق‌های کمک به این مجمع تا دو سال محکوم کرده بود.

یکی دیگر از این آرای جالب حکم قاضی شعبه اول دادگاه عمومی نشتارود بود که برای یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر که در جلسه رسمی پس از توهین، به سمت شهردار قندان پرت کرده و سبب جراحت صورت وی شده بود بجای ۶ ماه حبس تعزیری گذراندن یک دوره یکساله آموزش کلاس کنترل خشم و انجام ۵۴۰ ساعت خدمت عمومی رایگان در اداره بهزیستی شهرستان تنکابن در نظر گرفته شد./باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *