آخرین اخبار

مذاکره برای مراودات ۱۰ میلیون تنی با روسیه

Visits: 0سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در نشست خبری که امروز یکشنبه اول مرداد ماه سال۱۴۰۲ برگزار شد با اشاره به اینکه طرف روس بسیار مشتاف به رفع موانع برای مراودات اقتصادی با استان مازندران بودند بیان داشت: مذاکره مراودات ۱۰ میلیون تنی با روس ها انجام شد. استاندار مازندران ادامه داد: در چند […]

اشتراک گذاری
01 مرداد 1402
کد مطلب : 1490

Visits: 0

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در نشست خبری که امروز یکشنبه اول مرداد ماه سال۱۴۰۲ برگزار شد با اشاره به اینکه طرف روس بسیار مشتاف به رفع موانع برای مراودات اقتصادی با استان مازندران بودند بیان داشت: مذاکره مراودات ۱۰ میلیون تنی با روس ها انجام شد.

استاندار مازندران ادامه داد: در چند استان روسیه با پایانه صادراتی روماک قرارداد هایی بسته شد تا چند شعبه در آنجا احداث گردد.


حسینی پور افزود: مذاکراتی درخصوص صادرات محصولات کشاورزی مازندران به فروشگاه های معتبر روسیه مثل مگنت که با ۲۷ هزار شعبه در روسیه که جمعیت ۴۴ میلیون نفری از این فروشگاه خرید می کنند که این قرارداد بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار برای نقل و انتقال محصولات مازندران که برای اولین بار این قرار داد در تاریخ ایران منعقد شد.

وی همچنین افزود: موافقت برای ایجاد دفتر مشترک پارک علم و فناوری استان مازندران و تکنوپارک مسکو تعامل حداکثری را بدنبال دارد.

استاندار مازندران گفت: ما در بحث گمرک مشکلاتی در بنادر آستاراخان و ولگوگراد و دیگر بنادر روسیه داشتیم که محصولات ما حتی تا یک ماه هم معطل میشد که با دستور رییس گمرک روسیه ۲ معاون ایشان مامور شدند موانع برداشته شود که این کار طی دو الی سه روز انجام شود.

تهیه و تنظیم: رضا افشین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *