آخرین اخبار

مجوز افزایش قیمت در ازای تولید بیشتر به خودروساز داده نمی‌شود

سخنگوی شورای رقابت گفت: هیچ مجوزی برای افزایش قیمت خودرو به عنوان مشوق به ازای افزایش تولید به خودروسازان داده نمی‌شود.
اشتراک گذاری
17 دی 1402
کد مطلب : 2622

Visits: 0

سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: هیچ افزایش‌قیمت مشروط و غیر مشروطی برای‌ خودروساز به عنوان مشوق در ازای افزایش تولید خودرو در دستورالعمل شورای رقابت عنوان نشده است.

سخنگوی شورای رقابت افزود: تنظیم‌گری به ۳ طریق قیمت، عرضه و شرایط دسترسی انجام می‌شود که در وهله نخست و در شرایط بحرانی که در بهمن ۱۴۰۱ وجود داشت تنظیم بازار خودرو  براساس قیمت‌گذاری صورت گرفت زیرا در آن زمان  میزان عرضه کافی نبود.

وی افزود: اما اکنون با افزایش میزان عرضه این ظرفیت برای تنظیم بازار ایجاد شده و به تنظیم‌گر‌ فنی اختیار داده شده است که پیشنهاداتش را مطرح کند برای اینکه مازاد تولید راحت‌تر به دست مشتری برسد.

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: این قضیه مسلما افزایش قیمت نیست و ‌مشخصا با افزایش عرضه ما شاهد کاهش قیمت خواهیم بود که البته تمام این فرآیند باید قبل از اجرا به تایید شورای رقابت برسد.

وی افزود: لذا برداشت اینکه مجوز مشروطی برای افزایش قیمت‌ها صادر شده است تعبیر ناصحیحی است، شورای رقابت از ابزار تنظیم مقدار برای تعادل عرضه و تقاضا که خروجی آن بدون شک کاهش قیمت است بهره می‌برد.

به تازگی خودروسازان داخل مسائلی در موضوع عرضه خودرو مازاد بر سقف تولید با قیمتی ۵ درصد زیر قیمت بازار آزاد مطرح می‌کنند در حالی که عرضه خودرو باید در سامانه یکپارچه و با نرخ مصوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *