آخرین اخبار

قطع گاز بیش از ۴۰۰۰ سازمان و مرکز دولتی و عمومی مازندران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از قطع گاز بیش از ۴۰۰۰ سازمان و مرکز دولتی و عمومی استان خبر داد.
اشتراک گذاری
04 دی 1402
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب : 2544

Visits: 0

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ سازمان و نهاد دولتی و عمومی و ویلا‌ها در پی اخطار‌های صادرشده، قطع شده است.

او افزود: هم‌زمان با فرارسیدن ایام سرد سال و لزوم صرفه‌جویی مشترکان در مصرف گاز طبیعی، ادارات گازرسانی از ابتدای آذرماه، اقدام به پایش مصرف همه سازمان‌ها، اداره‌ها و مراکز دولتی، عمومی، ویلا‌ها و… کرده‌اند که در این ارتباط، از ۳۷ هزار و ۳۰۰ پایش انجام‌شده تاکنون، بیش از ۶ هزار و ۹۱۷ مورد اخطار قطع گاز صادر شده، ۴ هزار و ۹۰۰ مورد قطعی گاز داشتیم و ۵۰ سازمان هم از ورود به داخل سازمانشان ممانعت کردند که در صورت ادامه این روند، ضمن برخورد با دستگاه مورد نظر، اسامی این دستگاه‌ها نیز اعلام خواهد شد.

مایلی رستمی گفت: این طرح همسو با اجرایی کردن بخش‌نامه صادرشده از سوی نهاد‌های حاکمیتی بالادست، وزارت نفت و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران اجرایی می‌شود.

او با اشاره به انجام بازدید‌های ادواری توسط گروه‌های بازرسی این شرکت، از رعایت دمای ۱۸ درجه در کلیه فضای داخلی ادارات، راهروها، فضا‌های عمومی و سرپوشیده و همچنین اطمینان از خاموش بودن موتورخانه‌ها بعد از ساعت اداری نام برد که در فرآیند بازدید‌ها مورد توجه و تأکید قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران افزود: امسال در حوزه فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز برنامه‌های ویژه‌ای اجرایی شده که اطلاع رسانی از طریق بیلبورد‌های سطح شهر و شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین این رویکرد‌ها است.

او گفت: با توجه به سراسری بودن شبکه گاز کشور و ضرورت پایش و کنترل مصارف، ضمن جریمه‌های گازب‌های مشترکین پرمصرف، با انشعابات غیرمجاز گاز برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *