آخرین اخبار

قاچاقچیان چوب در نور مازندران زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی نور مازندران از توقیف ۶ دستگاه خودروی حامل ۲۵ تن چوب قاچاق در این شهرستان غربی استان خبر داد.
اشتراک گذاری
24 دی 1402
منبع : ایرنا
کد مطلب : 2650

Visits: 0

سرهنگ ” احمد امینی ” شنبه شب افزود: قاچاقچیان پس از بارگیری چوب غیر مجاز و حمل آن از طریق پنج دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه کامیونت از سوی ماموران انتظامی شناسایی و دستگیر و خودروهای آنان هم توقیف شد.

وی بیان داشت: عاملان حمل این مقدار چوب در راستای مبارزه با محصولات فرآورده های جنگلی قاچاق در مسیر حوزه استحفاظی شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان متاسفانه اقدام به مخدوش کردن و کّندن پلاک های خودروی خود کرده بودند.

وی افزود: ماموران با همکاری عوامل منابع طبیعی شهرستان، پنج خودروی نیسان و یک دستگاه کامیونت حامل چوب جنگلی را که در محور اصلی در حال تردد بودند پس از بازرسی شناسایی و اقدام به توقیف این خودروها کردند.

وی گفت: این خودروها تحویل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داده شدند و متهمان هم پس از پرونده سازی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به آنکه قطع درختان جنگلی و به تاراج بردن منابع ملی تبعات زیست محیطی فراوانی به همراه دارد از مردم این منطقه خواست در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را به پلیس ۱۱۰ شهرستان گزارش دهند.

فرماندار نور هم به تازگی از روند فزاینده قاچاق چوب ابراز نگرانی کرده و از مسوولان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری خواست به داد جنگل های این منطقه برسند.

منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور مسوولیت حفاظت، احیا و بهره برداری حدود ۲۳۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی را برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *