آخرین اخبار

فرهنگ مازندران می‌تواند زمینه‌ساز تولید آثاری فاخر و ماندگار شود

نماینده مردم ساری و میاندورود با تأکید بر تلاش در زمینه پایبندی به اصول ارزشی حوزه هنری، نقش این نهاد را در توسعه اعتلای فرهنگ و هنر استان مازندران مؤثر خواند.
اشتراک گذاری
24 آبان 1402
کد مطلب : 2116

Visits: 0

منصورعلی زارعی کیایی، نماینده مردم ساری و میاندورود در آئین افتتاح نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران که به میزبانی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: رسالت و مأموریت اصلی حوزه هنری فراهم ساختن زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بی‌شک ظرفیت‌های موجود در استان مازندران می‌تواند زمینه‌ساز تولید آثاری فاخر و ماندگار در کشور باشد.


وی گفت: این نمایشگاه به‌خوبی توانست در این مکان محدود فرهنگ مازندران از صدر اسلام تا ۲۰۰ سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را به‌صورت تصویری و تجسمی نشان دهد.
نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه هر ملت و قومی دارای یک سابقه و پیشینه تاریخی است که برای آن ارزش دارد و می‌تواند در استحکام فرهنگ و مردم آنجا تأثیرگذار باشد، اضافه کرد: یکی از مسائلی که فرهنگ مازندران را یک فرهنگ استوار و پایدار کرد، این بود که مردم این منطقه در صدر اسلام نقش بی‌بدیلی داشتند و اولین حکومت شیعی در دیلمستان مازندران شکل گرفت که یکی از افتخارات مردم مازندران است. همین پایه و پیشینه باعث شد که همیشه فرهنگ اسلامی به‌عنوان یک باور عمیق مردم مازندران در همه عرصه‌های فرهنگی جلوه‌گر می‌شد و این موضوع در این نمایشگاه کاملاً منعکس است.


وی ضمن اشاره به فرهنگ دیرینه مازندران و سبقه باورهای دینی مردم این استان، عنوان کرد: این موضوع خود را هم در تشکیل حکومت شیعی در صدر اسلام و هم در اولین حکومت دینی و اسلامی که در ۲۰۰ سال اخیر که انقلاب اسلامی باشد و مازندران نقش اولی داشت نشان داد.
نماینده مردم ساری ضمن بیان اینکه در دفاع مقدس هم بزرگ‌ترین و چابک‌ترین لشکرهای بسیج و سپاه را مازندران داشت، اضافه کرد: تنها لشکری که نام ویژه را به خود گرفت لشکر ویژه ۲۵ کربلا بود که در سخت‌ترین شرایط وارد عرصه‌های دفاع مقدس می‌شد. فرماندهان بزرگی مانند سردار شهید نیاکی، سردار شهید طوسی، خلبان شهید امیر شیرودی و…از نام‌آوران این عرصه در مازندران هستند که در این نمایشگاه هم معرفی‌شده‌اند.


زارعی ادامه داد: در دفاع از حرم هم اولین کسانی که به سردار سلیمانی لبیک گفتند فرماندهان بسیج مازندران بودند. نقش رزمندگان مازندرانی در این عرصه هم بی‌بدیل است و بیشترین شهید مدافع حرم را تقدیم کشور و اسلام کردیم.
وی در پایان گفت: این نمایشگاه تصویر خوبی هم از گذشته اساطیری مازندران مانند تیراندازی آرش کمانگیر، هم از مفاخر و مشاهیر علمی و دینی و فرهنگی، هم از فرماندهان این استان در دفاع مقدس و هم کارهای هنری که مردم مازندران به آن مشغول‌اند را نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *