آخرین اخبار

شکارچی متخلف را به دستگاه قضا معرفی کرده ایم

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه پروانه شکار هنوز صادر نشده است و این شکارچی به صورت غیرمجاز دست به این اقدام زده است، می گوید: شماره پلاک موتور این شکارچی را برای نیروی انتظامی ارسال کرده ایم تا فرد خاطی دستگیر شود. پرنده کاکایی، محل استقرارش در عمق کم آب دریا و رودخانه است. چون رودخانه بابلرود را داریم، بیشتر در حواشی این رودخانه هستند.
اشتراک گذاری
05 آذر 1402
منبع : رکنا
کد مطلب : 2323

Visits: 0

تصویری از یک شکارچی در استان مازندران در فضای مجازی منتشر شده است. در این تصویر، شکارچی با خیال آسوده و با سلاحی بر کمر، دو پرنده مهاجر شکار شده را در دست گرفته و در شهر تردد می کند. پرنده های شکار شده، «کاکایی» هستند که قابل خوردن هم نیستند.

شکارچیان معمولا این پرنده ها (که قابلیت خوردن ندارند) را تاکسی درمی می کنند و به مغازه داران صنایع دستی می فروشند. باتوجه به اینکه امسال هنوز پروانه شکار صادر نشده است؛ حضور با آرامش این شکارچی در شهر ابهامات زیاد را در ذهن ایجاد می کند.

عطااله کاویان، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه پروانه شکار هنوز صادر نشده است و این شکارچی به صورت غیرمجاز دست به این اقدام زده است، می گوید: شماره پلاک موتور این شکارچی را برای نیروی انتظامی ارسال کرده ایم تا فرد خاطی دستگیر شود. پرنده کاکایی، محل استقرارش در عمق کم آب دریا و رودخانه است. چون رودخانه بابلرود را داریم، بیشتر در حواشی این رودخانه هستند.

وی می افزاید: اینها مجاز نیستند و کسانی که فعالیت می کنند شناسایی می شود و برخورد قضایی با اینها می شود. تاکسی درمی این پرندگان نیز در حدی است که مصرف داخلی دارد و با عنوان سوغات مسافران استفاده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید می کند: این شکارچیکان همگی مشکل مالی دارند ولی این مهم برای ما دلیلی بر این نمی شود که از مجازاتشان چشم پوشی کنیم.

کاویان در ادامه در پاسخ به اینکه چه مجازاتی پیش روی شکارچیان غیرمجاز است، می گوید: اگر گزارشات ما همراه با مستندات قوی باشد و همچنین اگر قاضی هم با ما همراهی کند، وقتی این شکارچیان به دادگاه معرفی می شوند، احکامی برایشان از جمله ضبط اسلحه و جریمه های جزئی صادر می شود که شاید خیلی هم بازدارنده نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *