آخرین اخبار

شهر آمل با قرارداد ۴۲۰ میلیارد ریالی هوشمند می شود

شهردار آمل گفت: شهر آمل با امضای قرارداد ۴۲۰ میلیارد ریالی با شرکت شاتل برای اجرای توسعه شبکه فیبرنوری قرارداد منعقد و این شهر مازندران همانند کلان شهرهای کشور هوشمند می شود.
اشتراک گذاری
28 آذر 1402
منبع : ایرنا
کد مطلب : 2505

Visits: 0

این قرارداد بین علی داودی شهردار آمل و امید اعرابی پور مدیرعامل شرکت شاتل در محل شهرداری آمل امضا و اسناد این قرارداد ۲ جانبه میان ۲ طرف مورد توافق کامل قرار گرفت.

شهردار آمل در حاشیه عملیاتی شدن این قرارداد که به عنوان زیرساخت شهر هوشمند است، به خبرنگار ایرنا گفت: شهر آمل عنوان نخستین شهر غیرمرکز استان است که پس از کلان شهرهایی مثل مشهد، تهران، کرج و قم در کشور برای توسعه شهرهوشمند عملیاتی و اجرایی شد.

علی داوودی افزود: ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری آمل با شرکت شاتـل قراداد همکاری آن را امضاء کرده است، حدود ۴۲۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: هم اکنون فقط در برخی از مراکز استان‌ها این طرح اجرا شده و شهر آمل نیز از جمله نخستین شهرهایی است که با سرمایه گذاری و مشارکت شرکت شاتل اجرایی خواهد کرد.

شهردار آمل اظهار داشت: این طرح در سه گام پیش بینی شده که شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۷۰ کیلومتر شامل خیابان های اصلی، فرعی و کوچه ها اجرا خواهد شد.

داودی اضافه کرد: اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می کند.

شهر آمل دارای حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *