آخرین اخبار

ساخت شهرک سینمایی مازندران در دستور کار قرار گرفت

استاندار مازندران از انجام تمهیدات و مقدمات لازم برای احداث شهرک سینمایی در این استان خبرداد.
اشتراک گذاری
18 فروردین 1403
کد مطلب : 2845

Visits: 2

سیدمحمود حسینی پور روز جمعه در نشست با هنرمندان استان، افزود: قرارداد کاری برای آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک سینمایی همه جانبه در شیرگاه مازندران منعقد شده است.
وی با اشاره به کمبود سالن سینما در شهرهای مازندران، اظهار داشت: برای رفع این مشکل مقرر شد در تمام مجتمع های فرهنگی که در سطح استان در حال احداث است، سالن سینما نیز در این طرح ها جانمایی شود.
وی با بیان اینکه هنرمندان مازندران مورد حمایت کامل هستند و نباید به لحاظ معیشتی دغدغه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: تمهیداتی اتخاذ خواهد شد تا هنرمندان فاقد مسکن بتوانند از مزایای طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند.
مقام عالی دولت در مازندران بر لزوم راه اندازی اتاق فکر متشکل از هنرمندان با تجربه در راستای ایجاد تحول در استان تاکید کرد و گفت: در حوزه سینما، تئاتر، شعر و ادب و در حوزه های مختلف باید کار کنیم تا در کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.
حسینی پور همچنین بر لزوم راه اندازی و ایجاد خانه هنرمندان در مازندران تاکید کرد و افزود: در صورت تحقق این مهم، علاوه بر ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر در بین هنرمندان، بسیاری از مشکلات ابن قشر نیز شناسایی و تمهیدات لازم برای رفع معضلات نیز اتخاذ خواهد شد.
وی از آمادگی مجموعه مدیریت استان برای راه اندازی شرکت تعاونی جامعه هنری مازندران خبرداد و خاطرنشان کرد: جامعه هنری این استان باید پویاتر از گذشته و در مسبر بالندگی گام بر دارد.استاندار مازندران نبود انسجام و اتحاد در بین هنرمندان این استان را از جمله مشکلات اساسی در راستای پویایی بیشتر این قشر عنوان کرد و گفت: جامعه هنری استان به رغم برخورداری از شخصیت های ممتاز فرهنگی و هنری، هنوز نتوانسته به جایگاه اصلی خود دست یابد.
حسینی پور تصریح کرد: مازندران به رغم شهره جهانی و ملی، در درون خود مظلوم است و هنوز در گفتمان حاکم مردم نیز جایگاه اصلی این استان دیده نمی شود و این یکی از نظام مسائل است.
وی با بیان اینکه هیچ جامعه ای به تعالی نمی رسد مگر اینکه اهالی آن اراده کنند که تغییری ایجاد کنند، ادامه داد: هچ دولتی نیز در هیچ جای جهان تاکنون نتوانسته تحول ایجاد کند مگر اینکه تحول از درون خود مردم ایجاد شود.
وی بیان کرد: در کشورمان نیز تمام توفیق های کسب شده در بخش های مختلف، به واسطه حضور مردم بوده است و هر زمان که مردم نقش پررنگ تری ایفا کردند توسعه و پیشرفت نیز حاصل شد.
وی از جمله مزیت های منحصر به فرد در مازندران را نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: با بررسی های صورت گرفته، ۷۲۰ نفر از مدیران کل به بالاتر در سطح کشور را مازندرانی ها تشکیل می دهند که هیچ استانی چنین ظرفبتی وجود ندارد.استاندار مازندران بیان کرد: در سطوح ملی نیز بیشترین مدال آوران در مسابقات جهانی را نیز ورزشکاران مازندرانی بر عهده دارند و در المپیادها نیز جوانان این استان همواره رتبه اول تا سوم را در اختیار داشته اند.
به گفته حسینی پور، وجود نخبگان علمی نیز یکی دیگر از ظرفیت های این مازندران است که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی بتوانیم از این فرصت ها به خوبی استفاده کنیم.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان گردشگری و ورود سالانه میلیون ها مسافر به این استان با بیان اینکه مردم نسبت به هنر و هنرمندان یک نگاه ویژه ای دارند، گفت: تئاترهای خیابانی که می تو اند در انتقال فرهنگ و تمدن مازندران تقش مهمی ایفا کند کمتر توجه قرار گرفته است.
این مقام مسئول تصریح کرد: جایگاه هنر در بخش گردشگری مازندران مغفول مانده است و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی این مشکل رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *