آخرین اخبار

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان مازندران افزایش یافته است

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در استان مازندران افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
06 دی 1402
منبع : فارس
کد مطلب : 2554

Visits: 0

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری سه‌شنبه‌شب در حاشیه جلسه شورای اداری چالوس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه

و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در استان مازندران افزایش یافته است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی برای پیشگیری از این ساخت وسازهای غیرمجاز صورت گرفته است.

وی افزود: آرای خوبی با کمک منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و تمامی دستگاه‌های زیربط صادر شده است و در ماه‌های اخیر پرونده‌هایی در مرجع رسیدگی بود که با تلاش همکاران قضائی احکام صادر و برخی پرونده‌ها در مرحله اجرای حکم قرار دارند.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران در ادامه به حکم اجرای یکی از پرونده‌ها در رامسر اشاره کرد و گفت: اولویت ما آن دسته اشخاصی هستند که بدون هیچگونه توجیهی با ساخت و سازهای بی‌رویه اراضی کشاورزی و جنگل را نابود می‌کنند.

اکبری با بیان اینکه این اراضی انفال و سرمایه ملی بوده و متعلق به همه مردم است، بیان کرد: دستگاه قضا با قاطعیت در مقابل این اشخاص می‌ایستد.

وی افزود: بومیان استان که نیازمند هستند و میزان تغییر ایجاد شده خیلی مخالف قانون نبوده و در دستور کار ما نیستند.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین رویداد دو ماه آینده در کشور است که توسط مردم رخ خواهد داد، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری باید در انتخابات توسط همه مسوولان اعم از ناظران، مجریان و دیگر دست‌اندرکاران و بخصوص مردم شریف رقم خواهد خورد.

اکبری به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم احتمالی انتخاباتی به عنوان مسوول دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: با هرگونه تخلف و جرمی در فرایند انتخابات با سرعت، دقت و قاطعیت عمل خواهد شد.

وی به تشکیل شعب ویژه بررسی تخلفات انتخاباتی در سراسر استان اشاره کرد و افزود: تاکنون گزارشاتی نیز واصل شده که در نوبت رسیدگی قرار دارد اما مهم‌ترین تخلفات در دوران تبلیغات است که در آن زمان اطلاع رسانی به موقع انجام خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد: سلامت انتخابات وظیفه مهمی است که در این ستاد به صورت ویژه رسیدگی می‌شود تا انتخاباتی سالم و امن داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *