آخرین اخبار

ساختمان‌های ناایمن مازندران شناسایی می‌شوند/ برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی سازه‌های دارای مشکل

معاون هماهنگی امور عمرانی مازندران با اشاره به در دستور کار بودن شناسایی ساختمان‌های ناایمن استان گفت: شهرداری‌ها لیست ساختمان‌های ناایمن را به کارگروه ارسال کنند تا برای مستحکم‌سازی و بهبود ساختمان برای دستیابی به مقررات ملی ساختمان و رساندن به مرحله ایمن‌سازی تصمیم گرفته شود.
اشتراک گذاری
14 اسفند 1401
کد مطلب : 941

Visits: 0

 رضا علیخانی در نشست کارگروه ساختمان‌های ناایمن مازندران، با بیان اینکه، بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن، فرونشست ساختمان‌ها و اطفا حریق در دستور کار وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، اظهار کرد: همه استان‌های کشور مکلف به تحقق سطح بالای ایمنی ساختمان‌ها هستند و بر اساس برنامه، مازندران نیز برای تحقق اهداف خود را آماده کرده است.

وی با اشاره به شیوه‌نامه ابلاغی وزارت کشور گفت: در استان پس از بومی‌سازی فنی و تخصصی، شیوه‌نامه استانی تهیه شد، مباحث مرتبط با ساختمان‌های ناایمن موضوع مهمی است که به نحو جدی باید به آنها توجه شود چون به ایمنی شهر و جان مردم سرکار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران یادآورشد: به دنبال ساز و کاری هستیم که در همه شهرها طرح اجرا شود و فاز نخست با شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و ساختمان‌های مهم است.

علیخانی با بیان اینکه باید ساختمان‌ها از لحاظ طبقات و حجم جمعیتی که در ساختمان‌ها شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی که پرریسک از لحاظ فنی و مهندسی و مستهلک یا پر عمر هستند و قابلیت‌های لازم را از لحاظ سازه‌ای از دست دادند و احتمال فرونشست دارند، شناسایی و معرفی شوند.

وی از شهرداری‌های استان خواست تا همکاری لازم را برای اجرای طرح داشته باشند و در ادامه گفت: شهرداری‌ها لیست ساختمان‌های ناایمن شهرستان‌ها را به کارگروه ساختمان‌های ناایمن استان برای تعیین تکلیف ارسال کنند تا برای مستحکم‌سازی و بهبود ساختمان برای دستیابی به مقررات ملی ساختمان و رساندن به مرحله ایمن‌سازی تصمیم گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه کمیته شهرستان‌ها، برای پایش، رصد و شناسایی اقدام کنند، تصریح کرد: ساختار این کمیته‌ها تبیین شد و شرح و وظایف همه بخش‌ها نیز مشخص است و انتظار می‌رود تا تصویر کلی نقاط قوت و ضعف شهرها و موضوعات خاص اعلام شود.

علیخانی با بیان اینکه رصد، پایش و کنترل ساختمان‌های ناایمن شهرهای بزرگ در مرحله نخست انجام می‌شود و در مرحله بعدی نیز همه شهرها در دستور کار قرار دارد، افزود: در کنار توجه به مقررات ملی ساختمان و موضوعاتی که با ایمنی ساختمان سرکار دارد، به موضوعات اجتماعی و فرهنگی این طرح نیز توجه می‌شود./فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *