آخرین اخبار

درمان سالانه ۳۰ هزار معتاد در مازندران / فعالیت ۶۰ مرکز ترک اعتیار در استان

رئیس هیات مدیره کمپ های ترک اعتیاد مازندران بیان کرد مراکز اقامتی کشور با الگوی اجتماعی بهبودی و پرهیزمداری، سالانه بالغ بر 600 هزار الی 700 هزار نفر از جمعیت معتادان را تحت پوشش درمان قرارمی دهند که سهم آن برای استان مازندران بالغ بر 15 هزار الی 20 هزار معتاد تحت پوشش درمان می باشد.
اشتراک گذاری
28 خرداد 1401
کد مطلب : 326

Visits: 0

عیسی حاجیان با بیان اینکه نجات معتاد، کاری الهی، انسانی و ملی است، گفت: شعار  مراکز اقامتی کشور انسجام، همکاری، تعامل و همدلی برای خدمت بهتر است.

وی افزود: مراکز اقامتی کشور با الگوی اجتماعی بهبودی و پرهیزمداری، سالانه بالغ بر ۶۰۰ هزار الی ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت معتادان را تحت پوشش درمان قرارمی دهند که سهم آن برای استان مازندران بالغ بر ۱۵ هزار الی ۲۰ هزار معتاد تحت پوشش درمان می باشد.

رئیس هیات مدیره کمپ های ترک اعتیاد مازندران تصریح کرد: این مراکز، تنها ظرفیت بومی و اجتماعی درمان و بازتوانی معتادان هستند که ارزان قیمت در کشور فعالیت می کنند و با جدیت، درمان و خدمات مناسب به اقشار بی بضاعت و کم درآمد را ارائه می نمایند.

حاجیان با بیان اینکه فعالیت های این مراکز مورد پذیرش و استقبال قشر وسیعی از معتادان و خانواده هاست، گفت: کمپ ها  در کاهش آسیب ها و جرایم عمدی و غیر عمدی، کیفری و حقوقی نقش موثر دارند و نیاز به توجه و امکانات بیشتر دارند.

وی افزود: مراکز اقامتی مازندران تحت پوشش بهزیستی استان و دستورالعمل های اجرایی و معنویت محور با اجرای دوره درمانی ۳۰ الی ۹۰ روزه، باعث ایجاد فضای امن و نظام مند برای انجام فعالیت ها، تکمیل برنامه های بهبودی، حس رضایت و خوشحالی، توانمندی وعزت نفس در افراد مقیم می شوند.

رئیس هیات مدیره کمپ های ترک اعتیاد مازندران، تصریح کرد: همچنین برنامه های مرتبط جهت هماهنگ نمودن وقت ملاقات با سایرافراد بهبود یافته و راهنمایی جهت یافتن محل مناسب برای ادامه بهبودی در مسیر ۱۲ گام رهایی و در گروه های خودیار انجام می گردد.

حاجیان، آماده سازی کسب و کار، آموزش شیوه های مهارتی زندگی و مهیا سازی زمینه های فراگیری زندگی بدونه مواد مخدر را از دیگر وظایف این مراکز عنوان کرد و گفت:  تعداد مراکز اقامتی بهبودی یا کمپ در مازندران حدود ۶۰ مرکز است که ماهانه بین ۱۵۰۰  الی ۲ هزار نفر معتادین را جهت درمان پذیرش می کنند.

وی با بیان اینکه افرادی چون مسئول فنی پزشک، مدیر داخلی، کارشناس اعتیاد، روانشناس، مددیار اعتیاد و مددیار خانواده در مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند، اظهار کرد: پروتکل های بهداشتی و اجرایی رعایت می شود و از بدو ورود، افراد با عبور از مراحلی چون معاینه پزشک و مشاوره روانشناس، پذیرش می گردند.

رئیس هیات مدیره کمپ های ترک اعتیاد مازندران بیان کرد: هر مرکز دارای برنامه های روزانه از جمله جلسات مهارت های زندگی، آموزش زندگی بدون مواد مخدر، مهار مصرف مواد مخدر و همچنین آموزش مهارت های کسب و کار جهت درمان می باشد.

حاجیان در پایان  گفت: شعار امسال «همه با هم، نه به اعتیاد» با هشتگ #یاریگر_هم_باشیم است و  سایر برنامه های ما نیز در همین راستا انجام و اجرایی می شود./تیرنگ

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *