آخرین اخبار

درختکاری در حریم قانونی دریای خزر

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: حریم قانونی ساحل تا فاصله ۶۰ متری دریا درختکاری می‌شود.
اشتراک گذاری
12 شهریور 1402
کد مطلب : 1581

Visits: 0

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور در جریان بازدید از جنگل‌های سنگده شهرستان ساری گفت:در بخش‌هایی از سواحل روسیه در حاشیه خلیج دانمارک با وجود شوری آب دریا، پوشش‌های جنگلی شبیه به گونه‌های گیاهی ایران وجود دارد به همین دلیل درختکاری در حریم قانونی دریای خزر نیز ممکن است.

او با بیان اینکه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت می‌توان بخشی از نهال‌ها را در حریم قانونی دریا کشت کرد، افزود: با ادارات کل منابع طبیعی در سه استان حاشیه دریای خزر برای اجرای این طرح هماهنگی شده است

نوبخت ادامه داد: درختکاری در منطقه حریم ۶۰ متری دریا که بر اساس قانون هیچ ساخت و سازی نباید بشود،انجام خواهد شد

رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اجرای طرح یک میلیارد درخت به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. گفت: اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان در قالب ردیف بودجه برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، رقم ناچیزی است به همین دلیل این سازمان روی مشارکت مردم، صنایع و دستگاه‌های مختلف حساب کرده‌ا ست

اوهزینه تولید، کاشت و نگهداری از هر درخت را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: یک سوم بودجه سازمان‌های منابع طبیعی در کشور‌های جهان صرف احیا و توسعه جنگل‌ها می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۲۰ درصد کار مربوط به بخش تولید نهال و انتقال، ۱۰ درصد کاشت و ۷۰ درصد نگهداری است.

نوبخت در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از صنایع آلوده کننده و بخش خصوصی خواست در عمل مشارکت داشته باشند و تنها به حمایت‌های زبانی اکتفا نکنند.

او افزود: تاکنون از بین بیش از ۲۸ تفاهم‌نامه صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف در مشارکت با این طرح تنها ۳ شرکت صنعتی گلرنگ، هلدینگ خلیج فارس و ایران خودرو به مراحل نهایی رسیده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *