آخرین اخبار

درآمد ۳۰ میلیون دلاری ایران از تعمیرات کشتی‌های دریای خزر

سهم ایران از تعمیرات کشتی‌های دریای خزر در یک برنامه پنج ساله، به ۳۰میلیون دلار باید برسد.
اشتراک گذاری
03 مرداد 1402
کد مطلب : 1514

Visits: 0

سید علی کلانتری مدیر بازرگانی شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا در بهشهر در بازدید خبرنگاران از این شرکت گفت: ۷۰۰ فروند کشتی اکنون در دریای خزر تردد می‌کنند که در یک برنامه پنج ساله سهم ایران از تعمیرات این کشتی‌ها باید به ۳۰ میلیون دلار برسد.

او با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای تعمیر انواع کشتی‌ها حتی کشتی‌های ولگامکس در شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا فراهم شده است، افزود: کشتی‌های بزرگی که در کشور‌های روسیه و جمهوری آذربایجان تعمیر می‌شدند اکنون در این شرکت می توانند پهلو گیری و تعمیر  شوند.

کلانتری ادامه داد: یک فروند کشتی روسی برای نخستین بار برای تعمیر وارد این شرکت شده است و  تعمیرات و بروزرسانی هر کشتی به طور متوسط۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار درآمد دارد.

مدیر بازرگانی شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا در بهشهر گفت: این شرکت ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی را آغاز کرده است و دو فروند کشتی رو رو دیگر را نیز در دست طراحی دارد.

او با بیان اینکه ساخت و تعمیر کشتی در صدرای شمال عامل مهمی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه است، ادامه داد: یکی از مزیت‌های اجرای این طرح ها، اشتغال بیش از یکهزار نفر از مهندسان و کارکنان ماهر بومی است.

مدیر بازرگانی شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا در بهشهر گفت: توسعه زیر ساخت‌های کشتی سازی در دریای خزر از جمله نکاتی است که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به اهمیت آن پی برده است.

او با اشاره به افزایش روابط بین ایران و روسیه، گفت: نقش مازندران در کریدور ترانزیتی شمال به جنوب محوری است و فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی نیز برای دستیابی به این هدف بوجود آمد.

کلانتری افزود: با توجه به افزایش روابط ایران با کشور‌های حاشیه دریای خزر نیاز به ساخت دو فروند کشتی کانتینری به ارزش ۴۰میلیون دلار هستیم.

مدیر بازرگانی شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا در بهشهر بر ضرورت توجه به ظرفیت گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: این شرکت برای ساخت کشتی‌های گردشگری و شناور‌های تفریحی آمادگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *