آخرین اخبار

خط و نشان برای رقبا؛ یَل مازندران فینالیست شد

مسابقات سه وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور با روی تشک رفتن ۱۰۱ کشتی‌گیر به پایان رسید و در آخرین روز نخست تکلیف فینالیست‌های این سه وزن مشخص شد که محمدحسین محمدیان تنها مازندرانی در بین ۶ فینالیست این سه وزن حضور دارد.
اشتراک گذاری
23 آذر 1402
کد مطلب : 2460

Visits: 0

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ امروز چهارشنبه با برگزاری کشتی‌های سه وزن ۵۷ کیلوگرم، ۶۵ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم در سالن سید رسول حسینی ساری آغاز شد و در پایان رقابت‌های روز نخست، ۲ کشتی‌گیر از تیم تهران، یک کشتی‌گیر از تیم ایلام، یک کشتی‌گیر از خراسان رضوی و یک آزادکار از تیم مازندران به فینال این اوزان راه یافتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک (لرستان) و احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی) فینالیست شدند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم علی خرمدل (تهران) و عباس ابراهیم‌زاده (ایلام) به فینال راه یافتند و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان (مازندران) و امیرعلی آذرپیرا (تهران) برای کسب مدال طلا در فینال رقابت می‌کنند.

محمد حسین محمدیان که برای حضوری مجدد در عرصه‌های معتبر جهانی از مدت‌ها پیش عزم خود را جزم کرد، امروز پس از شکست دادن سه حریف توانست به نیمه‌نهایی راه یابد و در این مرحله نیز موفق شد علیرضا رکاب از تهران را سه – ۲ شکست دهد و به فینال مسابقات راه یابد.

محمدیان در فینال باید به مصاف امیرعلی آذرپیرا که از مدعیان کسب عنوان قهرمانی و تصاحب دوبنده تیم ملی است برود.

محمدیان در کارنامه بین‌المللی خود یک برنز جهانی، ۲ طلای قهرمانی آسیا، یک برنز مسابقات یونورسیاد (مسابقات جهانی دانشجویان) و یک طلای ارتش‌های جهان را در کارنامه دارد.

کشتی‌گیر ساروی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ نیز روی تشک رفت که از کسب مدال باز ماند. وی حالا با تجربه‌تر از گذشته برای تصاحب دوبنده تیم ملی وارد گردونه رقابت‌های قهرمانی کشور و مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد شده و تا رسیدن به فینال نیز با نشان دادن آمادگی خود، خط و نشانی جدی برای مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم کشیده است.

حریف محمدیان در فینال نیز تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را دارد و از مدعیان تصاحب دوبنده تیم ملی است. بنابراین فینال وزن ۹۷ کیلوگرم این رقابت‌ها که فردا پنجشنبه در سالن سید رسول حسینی برگزار می‌شود، یک کشتی حساس در تراز جهانی است که برنده آن تقریبا نیمی از راه را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی طی کرده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است رقابت‌های سه وزن در روز نخست، سه وزن در روز دوم و چهار وزن در روز سوم مسابقات انجام شود. امروز و در نخستین روز این رقابت‌ها قرار است کشتی‌گیران وزن‌های ۵۷ کیلوگرم، ۹۷ کیلوگرم و ۶۵ کیلوگرم به مصاف هم بروند که مسابقات رده‌بندی و فینال این سه وزن فردا برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده برای این مسابقات، دیدارهای فینال سه وزن نخست فردا -پنجشنبه- همراه با مسابقات سه وزن ۷۴ کیلوگرم، ۸۶ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می‌شود.

با توجه به سطح کیفی و حساسیت این رقابت‌ها حضور داوران معتبر و بین‌المللی در مسابقات ضروری است و بر همین اساس نیز کشتی‌های این رقابت‌ها را ۳۲ داور بین‌المللی کشور قضاوت می‌کنند که در بین این ۳۲ داور هر چهار داور المپیکی ایران یعنی نیما صادقی، کامران سلطانی‌زاده، سعید عباسی و مهدی بشیرزاده نیز حضور دارند و به قضاوت می‌پردازند.

نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال ۲۰۲۴ امروز با حضور ۳۴۴ آزادکار در قالب ۳۲ تیم از استان‌های مختلف آغاز شده است. بعد از جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۰۶ ساری که بهمن ۱۳۸۴ در مرکز مازندران و سالن سید رسول حسینی برگزار شد و با استقبال پرشور و گسترده کشتی‌دوستان مازندرانی همراه بود.

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز دارند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر است.

سرمربیگری تیم کشتی مازندران را در این مسابقات کمیل قاسمی ستاره نامدار کشتی جهان و دارنده مدال طلای المپیک لندن و نقره المپیک ریو بر عهده دارد. در کنار قاسمی نیز چند مربی شناخته شده مازندرانی آزادکاران تیم استان را هدایت می‌کنند. حسین نقیبی، امیرعباس مرادی گنجی، سعید واگذاری، محمود حسن‌نیا و مجتبی حسین‌پور مربیان تیم مازندران هستند که همراه با سرمربی جویباری تیم ملی کشتی آزاد کامبوج، در رقابت‌های قهرمانی ایران آزادکاران مازندرانی را هدایت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *