آخرین اخبار

خانه‌های بدون سکنه مازندران شناسایی می‌شوند

شهرداران مازندران به ویژه در مناطق گردشگر پذیر استان، خانه‌های بدون سکنه را سریع‌تر شناسایی کنند.
اشتراک گذاری
29 تیر 1402
کد مطلب : 1473

Visits: 0

دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه کارگروه کنترل بازار املاک و مستغلات استان تشکیل شده است، گفت: برای ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک در شهر‌های استان گشت‌های ویژه راه اندازی شده است.

او افزود: این گشت‌های با هدف نظارت بر حوزه بازار مسکن و برخورد با متخلفان این حوزه در حدود صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی از بنگاه‌های املاک و مستغلات سطح شهر بازرسی خواهند کرد.

دیوسالار با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم شده است، ادامه داد: باید با همکاری تمام اعضای کارگروه مشکلات این حوزه بررسی و برابر مصوبه شورای عالی مسکن اقدام قاطع و برخورد‌های قانونی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: با توجه به مصوبات جلسه شورای عالی مسکن کشور در اردیبهشت امسال و مصوبات جلسه با معاون اول ریاست جمهوری با هدف مقابله با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک این بازرسی‌ها با جدیت ادامه دارد.

او افزود: ادارات و نهاد‌های عضو کارگروه تا پایان آبان ۱۴۰۲ نسبت به شناسایی واحد‌های غیرمجاز اقدام و در صورت عدم اخذ مجوز صنفی، نسبت به پلمب و تعطیلی براساس مقررات اقدام می‌شود.

دیوسالار بر تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ومالیات بر خانه‌های خالی نیز تاکید کرد واز همه شهرداران مازندران به ویژه در مناطق غربی استان خواست خانه‌های بدون سکنه را هر چه سریع‌تر شناسایی و اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *