آخرین اخبار

جنگل های مرزن آباد چالوس آتش گرفت

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر از وقوع آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی بخش مرزن آباد چالوس خبر داد.
اشتراک گذاری
01 آبان 1402
منبع : ایرنا
کد مطلب : 1838

Visits: 0

مهرداد خزایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر گفت: آتش سوزی حوالی عصر امروز ساعت ۱۵ در منطقه صخره ای سرچشمه ساتره مرزبان آباد چالوس  حادث شد و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، بسیج و سپاه به محض وقوع این حادثه به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی توضیح داد : دست کم ۵۰ نفر برای مهار این آتش سوزی با انتقال امکانات و تجهیزات از طریق اسب و قاطر این مسیر سخت گذر را طی کردند تا به محل وقوع آتش سوزی رسیدند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر تصریح کرد : این نیروها همچنان مشغول مهار آتش سوزی هستند و طبق گزارش ها این |آتش سوزی از نوع سطحی بوده که در کنار آن درختان سرپاخشک هم دچار این آتش سوزی شدند.

خزایی اظهار داشت : به احتمال زیاد علت این آتش سوزی انسانی بوده چرا که این مسیر بیشتر گذرگاه شکارچیان بوده است.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران هستند.

حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با ۱۶۱ هزار هکتار مساحت دارای ۷۹ هزار هکتار جنگل و ۵۳ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۲۹ هزار هکتار برآورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *