آخرین اخبار
جلسه شورای معاونین وزارت کشاورزی با کمیسیون کشاورزی (با حضور وزیر کشاورزی و معاونین)

سرمایه گذاری ما در بخش کشاورزی ضعیف است

منصورعلی زارعی نماینده مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس در جلسه شورای معاونین وزارت کشاورزی با کمیسیون کشاورزی که با حضور وزیر کشاورزی و معاونین این وزارتخانه برگزار گردید با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان بیان داشت: مهمترین وظیفه ما در کمیسیون کشاورزی این است که جایگاه تولیدکنندگان را مشخص و منزلت اجتماعی آنها را بالاتر ببریم.
اشتراک گذاری
15 آذر 1402
منبع : سرویس سیاسی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مردم گرا
کد مطلب : 2395

Visits: 0

منصورعلی زارعی نماینده مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس در جلسه شورای معاونین وزارت کشاورزی با کمیسیون کشاورزی که با حضور وزیر کشاورزی و معاونین این وزارتخانه برگزار گردید با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان بیان داشت: مهمترین وظیفه ما در کمیسیون کشاورزی این است که جایگاه تولیدکنندگان را مشخص و منزلت اجتماعی آنها را بالاتر ببریم.

وی گفت: میزان سود متعارف چه برای تولیدکننده، چه برای صادرکننده و چه برای دلال را اگر ارزیابی کنیم همیشه میزان سود تولیدکننده کمتر است.

نمانیده مردم ساری و میاندورود ادامه داد: در گذشته تعاونی هایی بود که کشاورزان در آن دخیل و سهیم بودند ولی الان تعطیل شد. ما در حال حاضر کشاورزانی د اریم که عضویت ۵۰ ساله دارند در تعاونی ها ولی تکلیف آنها مشخص نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی بیان داشت: در اتاق اصناف هم ما حدود ۴ میلیون واحد صنفی داریم که باید تکلیف آنها مشخص شود.تعاونی ها باید بیشترین نقش را در خرید محصولات کشاورزی داشته باشند چون اگر سودی باشد همه در آن شریک هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود افزود: هر جای که به تولید ضربه بزند ما مسئول هستیم، چه درکمیسیون کشاورزی و چه در وزارت کشاورزی.

زارعی اظهار داشت: ما باید ضریب بهره وری را بالا ببریم. سرمایه گذاری ما در بخش کشاورزی ضعیف است و ما راهی نداریم جز اینکه برویم به سمت برنج پر محصول.

نمانیده مردم ساری و میاندورود ادامه داد: ما راهی به جز برنج پر محصول نداریم که باید میزان برداشت از سطح را بالا ببریم، یعنی اگر ما در هر هکتار ۳ تن برداشت داریم، باید آن را به ۵ تن برسانیم، ۵ تن برنجی برداشت کنیم که مرغوبیت برنج طارم و دم سیاه داشته باشد.

منصورعلی زارعی با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بیان داشت: همانطور که خودرو های خارجی را وارد می کنیم باید به ادوات کشاورزی مانند تراکتور هم اهمیت بدهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: ما بیشترین رانت را در حوزه کشاورزی داشتیم بصورتی که از دم درب رانت شروع میشد و باید تمام منافذ فساد بسته شود.

نمانیده مردم ساری و میاندورود ادامه داد: جناب آقای وزیر، در موضوع کاداس، منابع طبیعی و کشاورز هر کدام جداگانه کار می کنند، درصورتی که قرار بود موارد اختلاف بین کشاورزی و منابع طبیعی، بحث رفع تداخلات انجام شود، در برخی موارد منابع طبیعی بدون هماهنگی با کشاورز سند صادر می کند!

عضو کمیسیون کشاورزی افزود: شما در این موضوع نامه ای به ریاست قوه قضائیه بزنید، تا زمانی که اختلاف بین منابع طبیعی و کشاورز مشخص نشد حکمی صادر نکنند.
زارعی در ادامه به موضوع مرکبات پرداخت و ادامه داد: شما الان مرکبات را از روی درخت از باغدار با قیمت کیلویی ۶ تومان می خرید ولی در بازار با قیمت ۲۸ تومان به فروش می رسد و این درحالیست که ما سرما را در پیش و رو داریم و حدود ۲ میلیون تن بار روی درخت داریم و کمتر از ۲۵ روز دیگر وقت برداشت داریم که باید ذخیره سازی کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: البته بانک کشاورزی در حال فعالیت است ولی چه سیاستی باید در پیش گرفت تا کشاورزان با این بانک تخصصی در حوزه کشاورزی ارتباط برقرار کنند.

نماینده مردم ساری با اشاره به نقش صندوق های حمایتی در کمک به کشاورزان اظهار داشت: آقای وزیر، نقش صندوق های حمایتی جز این است که به کشاورزان کمک کند؟ در حالی که اعتبارات خوبی هم دارند. بررسی کنید ببینید این صندوق ها دست چه کسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *