آخرین اخبار

تیم اقتصادی دولت برای بازگرداندن ۹۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دانه درشت ها ، فورا برنامه اجرایی خود را برای مجلس دوازدهم آماده کند!

تیم اقتصادی دولت برای بازگرداندن ۹۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دانه درشت ها ، فورا برنامه اجرایی خود را برای مجلس دوازدهم آماده کند! اغماضی در کار نخواهد بود!
اشتراک گذاری
10 فروردین 1403
نویسنده : دکتر مجتبی زارعی؛ دانشیار فلسفه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس
کد مطلب : 2817

Visits: 0

یکی از مشکلات بنیادین کشور وجود پدیده تبعیض در ساختار های دیوان سالاری است؛ در حالیکه برخی شهروندان با ارقامی ناچیز برای بدهکاری های مالی خود در زندان هستند و یا جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده و یا راه اندازی مشاغل خُرد خانگی تحت فشارهای شدید و بلکه مظالم بانکی هستند مع الاسف بدهکاران هزاران میلیاردی با هزاران دوز و کلک با نام راه اندازی کارخانه و کارگاه های تولیدی چندین سال است که وام هایی با درصد بهره بسیار پایین گرفتند و بجای تولید اما در دیگر امور از جمله دلالی ها و …. مصرف و سرمایه گذاری کردند و حالا قریب به ۹۰ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی با توجه به سطح تورم و ارزش پول ملی در کشور داریم در حالیکه این منابع هنگفت، سرمایه ای عمومی و ملی است اما آنها این بدهی ها را به بانک ها بر نمی گردانند.
از طرفی برخی ساده لوحان و یا کارچاق کن ها در قوای ثلاثه ی کشور هم مدام برای آنها پادرمیانی می کنند تا بازگشت این منابع ملی را با هزار توجیه به تآخیر اندازند!

به دولت خدمتگزار عرض می کنم اگر برای بازگشت این ثروت عمومی و رفع تبعیض چاره ای نکنید مجلس دوازدهم بی شک به سراغ شما خواهد آمد و این تبعیض را با اهرم های نظارتی از سیمای ایران پاک خواهد کرد.

یادتان باشد رضایت عمومی بر رضایت خواص برتری دارد؛ این را خدا فرمود ؛ این را امام خمینی گفت و این را مکررا امام خامنه ای گفته و می گوید و این را عقل و وجدان و عدالت و انسانیت می گوید!

کشور نیاز به پنجره واحد بازگشت بدهی ها و معوقات بانکی دارد نه اینکه کارمند و کارگر و آن دختر و پسر جویای وام ازدواج و آن کارگاه کوچک دانش بنیان را بانک ها برای به تاخیر افتادن اقساط خُرد شان به صلابه بکشند اما طبقه ی رندِ بدهکار با ۹۰ هزار میلیارد تومان راست، راست بچرخد و به ریش توده ملت یعنی همین پایگاههای مردمی انقلاب بخندد؛

تیم اقتصادی دولت منتظر نمایندگان عدالت خواه در مجلس دوازدهم باشد! بدون اغماض و رودربایستی برخورد خواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *