آخرین اخبار

تکذیب مشاهده پلنگ یا ببر در قائمشهر

اداره محیط زیست مشاهده پلنگ یا ببر در یکی از روستا‌های قائمشهر را که در فضای مجازی منتشر شد تکذیب کرد.
اشتراک گذاری
21 خرداد 1402
کد مطلب : 1169

Visits: 0

خبری در فضای مجازی با عنوان مشاهده شدن یک قلاده پلنگ در روستای شیخ گلی قائمشهر توسط اهالی منتشر و ادعا شد با حضور نیرو‌های محیط زیست و نمونه گیری‌های انجام شده هویت این حیوان پلنگ تایید شده است.

حتی برخی‌ فعالان فضای مجازی از اهالی این منطقه خواسته بودند هنگام تردد در روستا و اطراف آن مراقب باشند و در صورت مشاهده پلنگ فورا با نیرو‌های محیط زیست تماس بگیرند.

سید محمود هادیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائم شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برخی اهالی روستای شیخ گلی ادعا کرده بودند که صدای پلنگ یا ببر را در منطقه شنیده اند.

او افزود: محیط بانان و کارشناسان این اداره به محض دریافت گزارش عازم روستا شدند و همه مناطقی که امکان تردد حیات وحش وجود داشت را بررسی کردند.

هادیان ادامه داد: کارشناسان در بررسی محیط متوجه وجود موی حیوان وحشی شدند که روی سیم خاردار‌های محدوده روستا به جای مانده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قائمشهر گفت: بررسی‌ها مو‌های بجای مانده روی سیم خاردار و رد پای حیوان وجود یک قلاده گربه وحشی را تایید می‌کند.

او با بین اینکه هیچگونه آثای از وجود پلنگ یا ببر در منطقه مشاهده نشده است، افزود: این منطقه یکی از زیستگاه‌های گربه وحشی است و مشاهده آن نیز در این محیط طبیعی است.

گربه‌های وحشی یکی از هشت گونه گربه سان منقرض نشده در ایران هستد و گزارش ها نشان می دهد پس از انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران تعداد گربه سانان ایران از ۱۰ گونه به ۸ گونه پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاه گوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی کاهش یافت که هم چنان در  برخی مناطق مازندران این گربه‌ها قابل مشاهده هستند

این نوع گربه از پرندگان و پستانداران کوچک تغذیه می کند و برخی از اوقات برای تهیه غذا به سکونتگاه های انسان هایی که در نزدیکی محل زندگی خود هستند می رود تا پرندگانی اهلی مانند مرغ و خروس را شکار کند./باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *