آخرین اخبار

تخریب دیواره باغ ملی گیاه‌شناسی نوشهر با هدف گره ترافیکی

Visits: 0بزرگترین گره کور ترافیکی نوشهر، پس از سال‌ها با عزم جهادی شهرداری باز شد، تا دیگر مردم نوشهر در محدوده خیابان سعدی به پل ماشلک در ترافیک خسته‌کننده معطل نشوند. با توجه به افتتاح پل جدید ماشلک و عقب‌نشینی این محور به‌عنوان یکی از مطالبات دیرین مردم نوشهر بدون کوچکترین آسیبی به برگ درختی […]

اشتراک گذاری
06 فروردین 1403
کد مطلب : 2793

Visits: 0

بزرگترین گره کور ترافیکی نوشهر، پس از سال‌ها با عزم جهادی شهرداری باز شد، تا دیگر مردم نوشهر در محدوده خیابان سعدی به پل ماشلک در ترافیک خسته‌کننده معطل نشوند.

با توجه به افتتاح پل جدید ماشلک و عقب‌نشینی این محور به‌عنوان یکی از مطالبات دیرین مردم نوشهر بدون کوچکترین آسیبی به برگ درختی از باغ زیبا گیاه شناسی انجام شد.

شهردار نوشهر در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: شهرداری در تخریب بخشی از دیواره باغ گیاه‌شناسی در پل ماشلک جهت برطرف شدن گره کور ترافیکی منطقه که بسیار مشکل‌ساز بوده از دستگاه ها و نهادهای مرتبط مجوز گرفته است.

عادل خزایی پول افزود: متأسفانه سال‌های زیادی است که شاهد ترافیک سنگین درحد فاصل باغ گیاه‌شناسی تا پل ماشلک بوده‌ایم و این وضعیت سبب گلایه و اعتراض شهروندان، مسافران و حتی رانندگان خودروهای سنگین حامل بار بندر نوشهر شده بود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از پل ماشلک قرار بود که عقب‌نشینی مالکان عرصه و عیان در مسیر منتهی به این پل از سوی مالکان حقیقی و حقوقی انجام گیرد، اما متاسفانه مسئولان باغ گیاه شناسی به تعهدات خود عمل نکردند در صورتی که شهرداری اقدام‌ به ساخت دیواره جدید هم کرده بود اما اقدامی از سوی آنها صورت نگرفت.

شهردار نوشهر گفت : برای تخریب این دیوار هماهنگی‌های لازم با مسئولان دستگاه ها و ادارات مرتبط از جمله امنیتی و انتظامی، فرمانداری، قضایی انجام گرفت و مجوزهای لازم أخذ شد و اینکه برخی از مسئولان باغ گیاه‌شناسی با گرفتن تصاویر و انتشار مطالب در باره این اتفاق در فضای مجازی نظر می‌دهند که غیرقانونی بوده که این خود جای تأمل دارد.

باغ گیاه شناسی نوشهر در سال ۱۳۸۵ با نام اثر طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، این باغ برای انجام تحقیقات گیاهی در سال ۱۳۳۵ تأسیس شد که به گفته کارشناسان این باغ در واقع شناسنامه‌ای ارزشمندتر از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است که باید آن را حفاظت کرد.

باغ گیاه‌شناسی نوشهر دارای وسعت حدود ۳۵ هکتار جهت انجام تحقیقات گیاه‌شناسی باغبانی و سازگاری گیاهان رویشگاه‌های هیرکانی و سایر مناطق مشابه با آن ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *