آخرین اخبار

تب پاییزی آنفلوآنزا در سایه خواب کرونا/ شیوع بیماری آنفلونزا در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شیوع بیماری آنفلونزا در استان، گفت: تب کرونا که خوابید مردم مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اینکه سال گذشته بیماری آنفلونزا شیوع پیدا نکرد دلیلش این بود به خاطرکووید از ماسک استفاده می‌کردیم و این بیماری سرایت پیدا نمی‌کرد.
اشتراک گذاری
18 آبان 1401
کد مطلب : 768

Visits: 0

زنگ خطر شیوع گسترده آنفلوآنزا در مازندران این روزها به صدا در آمده درحالی‌که شباهت علائم این بیماری با کرونا استرس‌هایی به دنبال داشت.

می‌توان بیماری آنفلوآنزا در استان مازندران اپیدمی شده و همه ساله با فرارسیدن فصل سرما شیوع پیدا می کند و تا پایان فصل سرما نیز این بیماری وجود دارد و موضوع مهم برای از بین رفتن نگرانی از این بیماری رعایت بهداشت فردی است‌.

البته موضوع مهم اینکه طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ که آنفلوآنزا به چشم نیامد دلیلش رعایت بهداشت فردی بود که از گسترش بیماری جلوگیری کرد ولی امسال باتوجه به کم‌توجهی به رعایت مسائل بهداشتی بازهم شاهد شیوع بالای بیماری هستیم.

موضوع نگران‌کننده این روزها نبود یا کمبود داروهای بیماری آنفلوآنزا از سرم گرفته تا شربت و داروهای آنتی بیوتیک است که برای مردم نگرانی‌هایی را به وجود آورده است که البته وضعیت نسبت به هفته‌های قبل بهتر شد ولی نیاز است با اهتمام مسؤولان شاهد از بین رفتن کامل نگرانی از نبود یا کمبود دارو باشیم.

عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگویی با اشاره به شیوع بیماری آنفلونزا در استان، اظهار کرد:  تب کرونا که خوابید مردم مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اینکه سال گذشته بیماری آنفلونزا شیوع پیدا نکرد دلیلش این بود به خاطرکووید از ماسک استفاده می‌کردیم و این بیماری سرایت پیدا نمی‌کرد.

وی افزود:  در سال‌های ۹۷ و ۹۸ آنفلوآنزا شدید بود و اپیدمی آنفلوآنزا را داشتیم و امسال نیز شاهد شیوع بیماری هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: با توجه به شرایط به بیماری زمینه‌ای به افراد مسن هم تاکید شد  واکسن تزریق کنند و در کنارش رعایت مسائل بهداشتی هم ضروری است.

علی‌پور تصریح کرد: نکته اصلی این بیماری ویروسی است اگر فردی مبتلا شود نیازی به تجویز آنتی بیوتیک مگر توصیه پزشک نیست واقعا مردم به این توصیه مهم توجه کنند و پزشکان را مجبور نکنند حتما برایشان آنتی‌بیوتیک تزریق شود./فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *