آخرین اخبار

امن ترین نقطه اسرائیل دیگر امن نیست! + نقشه

برای اولین بار در تاریخ اشغال فلسطین، نوبت به اشغالگران رسیده است که از خانه‌های غصبی آواره شوند.
اشتراک گذاری
08 آبان 1402
کد مطلب : 1935

Visits: 0

شکست نظامی-اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در روز ۱۵ مهر و پیشروی نیروهای مقاومت فلسطین در اراضی ۱۹۴۸ میلادی باعث شد که صهیونیست‌ها از خانه‌های غصبی خود آواره شوند. آمارها حاکی از آن است که بیش از نیم میلیون صهیونیست در داخل اراضی اشغالی آواره شدند.

این رخداد برای اولین بار در تاریخ اشغال فلسطین است. اشغالگران آواره، از مناطق مجاور غزه و ایضاً مرزهای لبنان هستند. صهیونیست‌های فراری در نقاط دیگر اسکان داده شدند. شهری که عمده فراریان را اسکان داده، به نوعی امن‌ترین نقطه اسرائیل است: شهر ایلات.

شهر بندی «ایلات» جنوبی‌ترین نقطه در فلسطین اشغالی است. این منطقه دورترین نقطه به جبهه شمالی (حزب الله لبنان) و ایضاً دورترین نقطه نسبت به دو منطقه فلسطینی‌نشین غزه و کرانه باختری (حماس و جهاد اسلامی) است. این شهر متصل به خلیج عقبه است که وابستگی رژیم صهیونیستی به کانال سوئز را به صفر می‌رساند و ناوگان دریایی آن می‌تواند مستقیماً وارد دریایی سرخ شود.

 


موقعیت شهر ایلات نسبت به دریای سرخ و کشورهای مصر و عربستان سعودی

فاصله زیاد این شهر با جبهه نیروهای محور مقاومت باعث شده که ساکنان اشغالگر آن همواره در یک آسودگی خاطر به سر ببرند و از آتش جنگ‌افروزی‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان دور باشند. ایلات یک شهر تفریحی برای اشغالگران است.

اکنون تمام هتل‌های این شهر پر شده است. رژیم صهیونیستی به دنبال برپایی یک «شهر چادری» در شهر تفریحی ایلات است تا فراریان را در خود جای دهد. رئیس شورای شهر ایلات درصدد ساخت یک اردوگاه برای صهیونیست‌های فراری در ورودی این شهر به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع است. روزنامه هاآرتص درباره ایلات تیتر زده است: «شهر تفریحی و آفتابی [ایلات] با هتل‌های مملو و سواحل خالی به مرکزی برای اسراییلی‌های آواره در جنگ غزه تبدیل می‌شود.»[۱]


توصیف هاآرتص از امن‌ترین نقطه اسرائیل:
سواحل خالی و هتل مملو از آواره صهیونیست

روزنامه یدیعوت آحارانوت (ynet) روز یکم آبان نوشت: «ایلات شهری است که بیشترین آوارگان اسرائیلی را در خود جای داده و  از ابتدای جنگ جمعیت آن دو برابر شده است.» [۲] «الی لنکری» شهردار شهر هشدار داده است که ایلات بدون تخصیص بودجه و براثر شدت هجوم صهیونیست‌ها، فرو خواهد ریخت.[۳]


لابی یکی از هتل‌های شهر ایلات (۲۵ مهر ۱۴۰۲) | منبع: تایمز اسرائیل

اما اوضاع برای رژیم صهیونیستی و اشغالگران دیگر به سیاق قبل از ۱۵ مهرماه نخواهد شد. یکی از مولفه‌های آن نیز رسیدن آتش جنگ به ایلات است. روز سوم آبان، نیروهای مقاومت فلسطین شهر ایلات را با موشک «عیاش ۲۵۰» هدف قرار دادند. هدف یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم بوده است.[۴] اما روز جمعه بازیگر جدیدی وارد معادلات منطقه‌ای شد.

رسانه‌های صهیونیستی روز جمعه پنجم آبان از حمله گسترده پهپادی و موشکی انصارالله یمن به منطقه ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی و فعالیت شدید سامانه های پدافندی و جنگنده‌های اسرائیلی برای دفع حمله خبر دادند.[۵]

دولت قانونی یمن مستقر در صنعا، تنها دولت عربی میان ۲۲ دولت عربی است که در حمایت از فلسطین، اقدام نظامی علیه رژیم صهیونیستی کرده است. باقی دولت‌های عربی تاکنون جرات چنین اقدامی نداشته‌اند.

حمله موشکی یمن به ایلات تنها اقدام نظامی آشکار یک دولت عربی و اسلامی در قرن بیست و یکم است. شهر ایلات نزدیک‌ترین نقطه اراضی اشغالی به یمن است. موشک قدس چهار یمن نیز دارای برد ۲۰۰۰ کیلومتر است که معنای رسیدن برد موشک‌های یمنی به اراضی اشغالی است. نیروهای انصارالله یمن به نوعی، صاحب پیچیده ترین زرادخانه موشک بالستیک و پهپاد در میان متحدان منطقه‌ای ایران و محور مقاومت هستند.[۶]

با ورود انصارالله به کارزار مبارزه با صهیونیسم، به نظر می‌رسد که امن ترین نقطه اسرائیل دیگر امن نخواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *