آخرین اخبار

اقدام مردم برای تبدیل سرمایه خود به ارز، سکه و طلا خیلی خطرناک است

کوچکی‌نژاد گفت: عرضه ربع سکه به صورت مزایده‌ای باعث کاهش قیمت نمی‌شود البته اقدام مردم برای تبدیل سرمایه خود به ارز، سکه و طلا خیلی خطرناک است.
اشتراک گذاری
18 اسفند 1402
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب : 2736

Visits: 0

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره گرانی‌های اخیر ارز و طلا در کشور در ایام انتخابات ۱۱ اسفند و پس از آن گفت: گرانی ارز و طلا دلیل خاصی ندارد، چون اصولا گاهی اوقات تحولات سیاسی یکسری تحولات اقتصادی با خود به همراه دارد.

وی ادامه داد: وقتی یک تحول سیاسی پیش می‌آید دولت باید سریع در حوزه اقتصاد مراقبت‌هایی را انجام دهد که متاسفانه این امر انجام نشده و قیمت ارز و طلا بالا رفته است.

نماینده رشت و خمام در مجلس تاکید کرد: بانک مرکزی باید به گرانی‌های اخیر ورود کند، چون تلاطم ارز اقتصاد کشور را نابود می‌کند.

کوچکی‌نژاد اظهار کرد: بعید است که عرضه ربع سکه به صورت مزایده‌ای بتواند باعث کاهش قیمت شود، چون قبلا هم این اقدام انجام شده و پاسخگو نبوده است بنابراین باید از روش‌های دیگر اقتصادی استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اقدام مردم برای تبدیل سرمایه خود به ارز، سکه و طلا خیلی خطرناک است. هنر دولت باید این باشد که نقدینگی مردم را به سمت تولید بیاورد، اما متاسفانه دولت نتوانسته این کار را انجام دهد.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار همت نقدینگی در بخش خصوصی داریم که رقم بسیار بالایی است و دولت سیزدهم نتوانسته بخش خصوصی را وارد اقتصاد کند. اگر این رقم به هر مسیری برود آن مسیر نابودکننده است به جز تولید که شکوفایی اقتصاد را به همراه دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *