آخرین اخبار

اقتصاد دریا باید در اولویت بخش گردشگری باشد

یکی از مهم ترین پتانسیل های بخش گردشگری مازندران وجود ساحل زیبای خزر است و این که مسئولین مازندران تا چه اندازه توانسته اند از این فرصت بهره ببرند همیشه جزو دغدغه های من بوده است.
اشتراک گذاری
27 آبان 1402
منبع : سرویس سیاسی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مردم گرا
کد مطلب : 2171

Visits: 0

یکی از مهم ترین پتانسیل های بخش گردشگری مازندران وجود ساحل زیبای خزر است و این که مسئولین مازندران تا چه اندازه توانسته اند از این فرصت بهره ببرند همیشه جزو دغدغه های من بوده است. زمانی که به عنوان فرماندار شهرستان ساری مشغول خدمت به مردم عزیز بودم طرح آزادسازی ساحل را در سال ۱۳۸۵ مطرح کرده ام و پیگیری مجدانه ای انجام داده ام در مجلس نیز به طور دقیق بررسی کردم و در اولویت های کاری بنده بود. ما شاید ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه غیر مولد دولتی در کنار ساحل داریم که باید به مولد تبدیل شودو سال هاست این موضوع را مطرح کرده ام اما متاسفانه با ممانعت و مقاومت وزارتخانه ها این امر به کندی پیش رفت که به لطف خدا در دولت فعلی این امر عملیاتی شد و در ساحل میاندورود که بنده وکیل مردم عزیز آن منطقه هستم ۲۲ کیلومتر ساحل داریم که نزدیک به ۵ میلیون متر مکعب اراضی ساحلی ما دست دولت است.

زارعی در ادامه گفت: حدود ۷ جاده به سمت ساحل باز کرده ایم تا بتوانیم اقتصاد دریا را فعال کنیم بنده نیز در حوزه انتخابیه بیشتر از پنج بار در جلسات رسمی مجلس و ملاقات با رییس جمهور معترض شدم و درخواست کردم تا در راستای اهداف برنامه دولت که اقتصاد دریا نیز جزو آن بود از ما حمایت کنند تا این امر محقق گردد. سازمان گردشگری نیز در برنامه هفتم توسعه به همی ن امر پرداخته است و لایحه ای نیز تصویب شد و امید ما را برای اجرایی شدن بیشتر کرد و شورایی تحت عنوان مولد سازی سرمایه های غیر مولد که این نیز جزو وظایف آن شوراست. دریا برای ما فقط جنبه جذب گردشگر ندارد بلکه می تواند زمینه ساز مناسبات تجاری و رشد اقتصادی با همسایگان باشد.

دریا نه تنها در بخش گردشگری می تواند مولد باشد بلکه در بخش بازرگانی و تجاری و صنعت نیز می تواند سودآور باشد البته این امر نیازمند برنامه ریزی مدیریت و اجرای کامل با جذب سرمایه گذار است که همیاری و همراهی سازمان ها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.

دریا علاوه بر این می تواند اشتغال زایی زیادی داشته باشد و مردم ساحل نشین نیز از مواهب این نعمت الهی برخوردار شوند. در بخش گردشگری سالانه حداقل ۲۰ میلیون مسافر به سواحل دریای خزر می آیند با ساماندهی، اسکان و ایجاد فضای تفریحی مناسب با شئونات اسالمی و عرفی جامعه می توان این استان به ویژه شهر های ساحلی را بی نیاز کرد.
این عضو کمیسیون کشاورزی پیشنهاد داد: طرح های گردشگری با جذب سرمایه گذار در سواحل ساری و میاندورود می تواند بسیار هدایت کننده مسافران به این شهر باشد. احداث اسکله های کوچک، قایقرانی و مکان هایی مانند آکواریوم دریایی می تواند جاذبه های گردشگری را بالا ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *