آخرین اخبار

استاندار: اعتبارات گردشگری مازندران ویژه دیده شود

استاندار مازندران گفت : این استان دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری بوده که ضروری است وزارت میراث فرهنگی این منطقه را به طور ویژه ببیند.
اشتراک گذاری
19 آبان 1402
کد مطلب : 2046

Visits: 0

سیدمحمود حسینی پور روز جمعه در آیین افتتاح منطقه نمونه گردشگری الیمالات شهر چمستان با بیان اینکه الیمالات کل گردشگری مازندران است و افزود: سرمایه گذاران این طرح، برادران جوانمرد، یک منطقه ویژه و فوق العاده را انتخاب کردند که می تواند به مقصد گردشگری بین المللی تبدیل شود.

حسینی پور بیان کرد: مازندران در آستانه یک تحول بزرگ در حوزه اقتصادی به ویژه اقتصاد گردشگری است و آمایش سرزمینی مازندران در فعالیت های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری ترسیم شد و قطار توسعه استان در حال حرکت است، تقارن بین این سه حوزه نشان می دهد گردشگری از ۲ حوزه دیگر بسیار ما عقب تر است.

وی تصریح کرد: ما به جای خدمات گردشگری، خدمات مسافری ارائه می دهیم و این هنر دستگاه های گردشگری است که مسافر را به گردشگر تبدیل کند تا از سالانه حدود ۴۰ میلیون مسافر نهایت استفاده را ببریم، مازندران امتیازات به مراتب بیشتری از دیگر کشورهای منطقه دارد اما از آن بهره ای برده نشد.

استاندار: اعتبارات گردشگری مازندران ویژه دیده شود

استاندار مازندران با بیان اینکه طبیعت انسان با صنعت سازگاری ندارد و به دنبال موارد طبیعی است، گفت: اینجا از گذشته آب بندان محسوب می شده و امروز نیاز طبیعی به بازگشت به دامان طبیعت و چنین اماکنی داریم. مازندران ۹۰۰ آب بندان دارد و مردم متمدن مازندران در گذشته برای ذخیره سازی آب‌بندان ایجاد کردند و امروز ما به همین آب بندان ها برگشتیم چون که ابتکاری بود که نه تنها طبیعت را خراب نکرد، بلکه با یک مهندسی بومی و محلی، موجب حفظ طبیعت شد.
حسینی پور بیان کرد: امروزه برخی کشورها برای جذب گردشگر اقدام به ایجاد رودخانه مصنوعی می کنند و مازندران تقریبا در تمامی شهرها رودخانه طبیعی، زیبا و خروشان دارد از ظرفیت روستاهای مازندران برای توسعه صنعت بومگردی به عنوان یکی از اجزای گردشگری می توانیم استفاده نماییم.

وی تاکید کرد: باید گردشگری را در مازندران احیا کنیم از منظر میراث اماکنی داریم که اگر به آن ها پرداخته شود، گردشگری شدت خواهد یافت. از وزارت میراث فرهنگی می خواهیم، گردشگری مازندران را ویژه ببینند، تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد و نیاز به مساعدت بیشتر است، در آینده نزدیک شاهد ایجاد و افتتاح مراکز مستقیم مسکو به مازندران خواهیم بود، متاسفانه یک عدد کشتی مسافری نداریم که مردم خودمان از این بهره ببرند، این فقر مازندران برایم عجیب و غریب است و نمیتوانم باور کنم که چرا در طول این سال ها اقدامی انجام نشده‌ است.

استاندار مازندران ادامه داد: در این ۲ سال دولت سیزدهم تلاش کردیم و مجوز فعال کردن کروز دریایی را در آینده نزدیک خواهیم گرفت. اجزای گردشگری باید کامل شود و زنجیره گردشگری را فعال کند. هر شهری از مازندران باید هنر این را داشته باشد، گردشگران را ۲ روز در شهر خود نگه داشته باشد باید تورهای گردشگری راه بیفتد با ایجاد تورهای گردشگری می توانیم با گردشگران داخلی خارجی ارتباط برقرار کنیم.

استاندار: اعتبارات گردشگری مازندران ویژه دیده شود

سد الیمالات به عنوان یکی از بزرگ ترین آثار انسان ساختی و طبیعی به گستره حدود ۱۷ هکتار در هشت کیلومتری مسیر جاده نور – چمستان قرار دارد.

عملیات اجرایی ساخت مجتمع گردشگری سد الیمالات شهرستان نور امروز با حضور مسوولان کشوری و استاندار و جمعی از مسوولان شهرستانی با اعتبار حدود ۵۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایرنا، طرح مجموعه گردشگری سد الیمالات به منظور فراهم‌سازی زیرساخت ها از سوی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی طی مدت پنج سال اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت مراکز اقامتی، پذیرایی، پیست دوچرخه سواری کوهستان، زیب لاین، درشکه سواری، حیات وحش، بیشه حیوانات، تیمارگاه پرندگان از مشخصات این طرح است.

فاز نخست این طرح گردشگری در فروردین ماه سال ۴۰۰ اجرایی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *