آخرین اخبار

از طراحی شهر هوشمند تا شناورهای پهناور

گردهمایی نخبگان هوش مصنوعی و رباتیک ایران و جهان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
اشتراک گذاری
24 آبان 1402
کد مطلب : 2151

Visits: 0

دبیر رویداد بین المللی راینوکاپ ۲۰۲۳ با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ تیم در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در این رقابت‌ها شرکت کردند، گفت: بیش از ۵۰ ایده به دبیرخانه این رویداد ارائه شد که در نهایت ۲۳ ایده برگزیده شد.

ادبی با بیان اینکه بخشی از رقابت در ماکت یک شهر هوشمند برگزار شد که با اقتباس از شهر بابل ساخته شده است، افزود: ماکتی که ۷۰۰متر مساحت دارد و به این دلیل ساخته شده که ربات‌های دارای هوش مصنوعی در یک فضای کاملا واقعی باهم رقابت کنند.

او گفت: از چالش‌های فناورانه این شهر می‌توان به هوش مصنوعی، خودروی خودران، پهپاد‌های هوشمند شهری و سرعتی، پست هوشمند، سامانه هوشمند جنگ شهری و انباردار هوشمند اشاره کرد.

ادبی با بیان اینکه جنگ ربات‌ها در وزن آزاد که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های رویداد است، هم برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر تیم‌های دانشجویی کشور، گروه‌های رباتیکی نیز از کشور‌های ترکیه، عراق، تاجیکستان و افغانستان در این دوره شرکت کرده اند.

دبیر رویداد بین المللی راینوکاپ ۲۰۲۳ افزود: این دوره از رویداد که پانزدهمین دوره آن است، بعد از چهار سال وقفه از سر گرفته شده و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در بخش‌های مختلف به این رویداد آمدند.

دبیر رویداد راینو‌کاپ با بیان اینکه علاوه بر جدال ربات‌ها نمایشگاه‌های تخصصی هم برگزار می‌شود، افزود: نزدیک به ۶۵ شرکت صنعتی و استارتاپی آخرین دستاورد‌های فناورانه خود را عرضه می‌کنند، که این محصولات در ارتباط با هوش مصنوعی، هوشمند سازی و اینترنت اشیا خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *