آخرین اخبار

اختتامیه هفته بزرگداشت مازندران برگزار شد

Visits: 0به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مردم گرا سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه هفته مازندران در تالار مرکزی ساری، گفت: این روزها شاهد اتفاقاتی در فلسطین و به شهادت رسیدن مردم غزه هستیم و این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم. قاسم عزیززاده گرجی همچنین با […]

اشتراک گذاری
22 آبان 1402
کد مطلب : 2080

Visits: 0

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مردم گرا سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه هفته مازندران در تالار مرکزی ساری، گفت: این روزها شاهد اتفاقاتی در فلسطین و به شهادت رسیدن مردم غزه هستیم و این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

قاسم عزیززاده گرجی همچنین با گرامیداشت هفته مازندران اظهار کرد: از تلاش‌های همه کسانی که از دیرباز برای حفظ تاریخ و فرهنگ مازندران تلاش کرده و جریان‌ساز بودند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه تاریخ مازندران معطوف به تشکیل حکومت شیعی است، افزود: هر ملتی سرمایه‌هایی دارد و به آنها می‌بالد و مازندران سرشار از سرمایه‌های سرزمینی و انسانی است که باید شناسایی شده و شناسانده شوند.

عزیززاده گرجی ادامه داد: مازندران در عرصه‌های علمی دارای رتبه‌های عالی، جلوه‌دار شهیدان و سرزمین پهلوانان و قهرمانان است که سرمایه‌های این استان هستند.

اختتامیه هفته بزرگداشت مازندران برگزار شد

گرجی تصریح کرد: باید بدانیم در شرایط امروزی، نسل کودک و نوجوان چه سهمی و نقشی در مقابل سرمایه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه باورها و اعتقادات نتوانسته در رفتار عامه جامعه جلوه کند، ادامه داد: تمدن غنی مازندران در معماری خانه‌های مازندران جایگاه ویژه‌ای ندارد.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری مازندران عنوان کرد: احیای پیوست فرهنگی در همه حوزه‌های تصمیم‌گیری باید اتفاق افتد تا سرمایه‌های این استان حفظ شوند.

این مسئول اظهار کرد: پارک‌ها و مراکز تفریحی اگر پیوست فرهنگی داشته باشند، بوستان فرهنگ و محل زیست مطلوب برای همگان خواهد بود.

گرجی افزود: مازندران با ظرفیت‌های فراوان تاریخی، فرهنگی و حماسی و آداب و رسوم به عنوان مهم‌ترین منبع هویت‌ساز برای نسل جوان و نوجوان باید مورد توجه باشد.

وی گفت: سیاست دولت سیزدهم احیای فرهنگ محلی است چرا که برای رسیدن فرهنگ‌ملی باید از مسیر فرهنگ ملی عبور کنیم و به همین دلیل ۱۴ آبان روز ملی مازندران در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: دبیرخانه دائمی هفته مازندران به دستور استاندار مازندران ایجاد شده تا در طول سال فعالیت کند و هفته مازندران سال آینده باید پیوست فرهنگی همه بخش‌ها تدوین شود.

گرجی با اشاره به کارکردهای معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی یادآور شد: اگر در حوزه فرهنگی و اجتماعی خوب کار کنیم حوزه سیاسی، تحت‌الشعاع حوزه فرهنگی قرار خواهد گرفت.

نشاط اجتماعی در برنامه‌های هفته مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم گفت: برنامه‌های توصیف و تبیین روز مازندران نباید محصور به یک هفته باشد و در طول سال نیازمند یادآوری این روز هستیم.

احسان آهنگر با بیان اینکه فرهنگ این خطه باید در قالب‌های مختلف به نسل جوان منعکس شود، اظهار کرد: در این راستا بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه درگیر برنامه‌های روز ملی مازندران بود.

وی افزود: سعی کردیم ستاد منسجمی برای برگزاری برنامه‌های روز مازندران ایجاد کنیم که کیفیت‌بخشی برنامه‌ها را در پی داشته باشد.

این مسئول گفت: در شهرستان‌ها هم برنامه‌های خوبی اتفاق افتاد و دستگاه‌های بسیاری برای برگزاری برنامه‌های روز مازندران همکاری کردند.

اختتامیه هفته بزرگداشت مازندران برگزار شد

آهنگر تصریح کرد: مردمی‌سازی برنامه‌ها از دیگر محورهایی بود که دنبال می‌کردیم باید بستر لازم را برای در صحنه ماندن مردم فراهم کنیم که این روز در اذهان ماندگار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: در این هفته بیش از ۵۰ عنوان شاخص و محوری و چهار هزار برنامه در سطح استان برگزار کردیم.

این مسئول اظهار کرد: تقویت و افزایش نشاط اجتماعی و امیدافزایی در جامعه از دیگر اهداف بود که به مدد برنامه‌های خوب، این فضای شاد را در استان به وجود آوردیم.

آهنگر افزود: به دنبال این بودیم از همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌های روز ملی مازندران استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *