آخرین اخبار

آغاز همایش بین المللی گردشگری از امروز در مازندران

همایش بین المللی گردشگری امروز همزمان با روز گردشگری با حضور مهمانان داخلی و خارجی در بابلسر آغاز شد.
اشتراک گذاری
05 مهر 1402
کد مطلب : 1631

Visits: 0

همایش بین المللی گردشگری مازندران از امروز چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ همزمان با روز گردشگری در بابلسر آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

همچنین نخستین گروه روسی برای شرکت در این همایش بدون روادید وارد مازندران شدند.

صادق برزگر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ورود مهمانان همزمان با هفته گردشگری از دیروز، چهارم مهر به مازندران خبر داد و گفت: میهمانان خارجی دیروز از طریق فرودگاه امام‌خمینی وارد کشور شدند و با استقبال هیاتی از اداره کل گردشگری مازندران، شب را در بابلسر گذراندند. ‎

او با بیان اینکه در بزرگداشت هفته گردشگری برنامه‌ریزی شد تا با یک‌رویداد بزرگ همراه با مهمانان خارجی از روسیه و کشور‌های cis اطلاع‌رسانی از مازندران در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشیم، گفت: میهمان خارجی هم از مسئولین دولتی و هم بخش خصوصی هستند.

او افزود: آژانس‌های گردشگری روسی و کشور‌های cis طی چند روز برگزاری رویداد جامعه هدف ما برای برندسازی مازندران هستند.

برزگر گفت: امروز با حضور مهمانان خارجی افتتاحیه روز جهانی گردشگری را در هتل میزبان بابلسر با حضور مقامات وزارتی و کشوری خواهیم داشت.

او، نکته مهم این رویداد بین‌المللی را لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه دانست و افزود: این گروه از روس‌ها اولین مسافرانی هستند که بدون روادید به ایران سفر کرده‌اند.

برزگر، افتتاح نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، جشنواره غذا، نشست‌های b ۲ b را از جمله برنامه‌های رویداد گردشگری مازندران برشمرد و گفت: گردشگری سلامت، گردشگری روستایی و بوم‌گردی، گردشگری کشاورزی و طبیعت‌گردی، فرصت‌های سرمایه گذاری، صنایع دستی فاخر و گردشگری فرهنگی و ماجراجویانه از جمله موضوعات مهم در نشست‌های b ۲ b بین فعالین گردشگری دو کشور می‌باشد.

او افزود: ۶ و۷و۸ مهر، تور بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران را خواهیم داشت که هم شامل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی استان در طی ۳ روز است که تلاش خواهیم کرد مازندران را از مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر تا رامسر، عروس شهر‌های ایران معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *