آخرین اخبار

آغاز رسمی طرح‌های دریا در مازندران/طرح سازمان عمران سواحل پیگیری می‌شود

معاون وزیر کشور در مراسم افتتاحیه طرح‌های دریا در مازندران گفت: یکی از برنامه‌های مطرح که در نظام برنامه‌ریزی دولت بعد از آزادسازی سواحل، طرح سازمان عمران سواحل است که این طرح از سوی دولت پیگیری می‌شود.
اشتراک گذاری
07 خرداد 1401
کد مطلب : 249

Visits: 0

آیین افتتاحیه طرح‌های دریا امروز با حضور عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و مسؤولان استانی و شهرستانی در شهرستان چالوس برگزار شد.

طرح‌های دریا هر سال از ابتدای خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

امسال با توجه به آزادسازی سواحل و افزایش نقاط حادثه‌خیز، اجرای طرح‌های دریا با حساسیت بیشتری در دستور کار قرار دارد.

در راستای این مانور هوشمندسازی ساحل، افتتاح ساعت مچی ناجیان غریق، اپلیکیشن گردشگر و اپلیکیشن ناجی را در ساحل دریای مازندران در دستور کار دارد.

اجرای طرح جامع برای سواحل

معاون وزیر کشور در مراسم آغاز طرح دریای مازندران به صورت رسمی گفت: یکی از برنامه‌های مطرح که در نظام برنامه‌ریزی دولت بعد از آزادسازی سواحل مطرح است طرح جامع و مشخص برای دریا است و نیز موضوع طرح سازمان عمران سواحل مطرح و دنبال می‌شود.

 محمد عباسی  با بیان اینکه شکرگذار این مزیت در استان‌های شمالی هستیم، اظهار داشت: حفظ این نعمت، استفاده مطلوب و عدم آلودگی این نعمت بزرگ الهی از خصیصه‌های این مزیت است.

وی افزود: با افکار متفاوت می‌توانیم بهترین استفاده را از این موهبت الهی دریافت کنیم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه طی جلسات مختلف بتوانیم برنامه‌ریزی جامع در توسعه پیشرفت منطقه شمال که از مزیت بسیار مهم  دریا و جنگل برخوردار است، را داشته باشیم، افزود: در استان محرومیت‌هایی وجود دارد که در لابه لای درختان سبز پنهان است و با هویدا کردن بتوانیم اثربخشی آن را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها در این چند سال اخیر  در شمال کشور دیده می‌شود؛ آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی ناشی از حضور مسافر است، افزود: این مزیت نباید موجب نگرانی مردم شود.

عباسی به حضور ناجیان غریق و انگیزه مسؤولان برای خدمت اشاره کرد و افزود: بازنگری وظایف مهم حاکمیتی در ارتباط با استفاده از این مزیت مهم هم موصل اقتصادی منطقه نیازمند طرح جامع و همی نیاز به طرح‌های فرهنگی و اجتماعی است.

کاهش ۵۰ درصدی غریق

استاندار مازندران گفت: آموزش مردم برای فرهنگ‌سازی استفاده از دریا در دستور کار نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد.

سیدمحمود حسینی‌پور با بیان اینکه زیرساخت‌های ساحلی برای حضور سرمایه‌گذاران آماده نیست، اظهار داشت: اولویت اول در طرح‌های دریا حفظ جان مردم است و همه مردم و مسؤولان باید به شکل ویژه به این مسئله نگاه کنند وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال مسیر ساحلی بسیار طولانی شده است، گفت: به شدت نگران غرق شدن افراد هستیم.

حسینی‌پور به مدیریت دستگاه‌های دولتی مستقر در سواحل در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های دولتی در سال‌های گذشته می‌توانستند در بخش‌های تحت تصرف خود سواحل را مدیریت کنند.

وی به آغاز طرح سالم‌سازی دریا از سال ۹۱ با هدف کاهش غریق در آب‌های ساحلی مازندران اشاره و بیان کرد: در سال گذشته در ۹۱ نقطه ساحلی ۹۰۰ ناجی غریق به کار گرفته شدند، اما امسال با توجه به حجم سواحل آزاد شده و تسهیل در تردد گردشگران، خطر غرق شدن در دریا تهدیدی جدی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ۳ میلیارد تومان از مطالبات ناجیان غریق که پارسال در طرح‌های دریا فعالیت می‌کردند هنوز پرداخت نشده است، تصریح کرد: اجرای طرح دریا نیاز به بودجه دارد که باید تامین شود.

استاندار با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی غریق اظهار کرد: شعار امسال همه مسؤولان باید باشد و هر مازندرانی نیز به عنوان یک ناجی غریق به مسافرانی که قصد بهره‌گیری از آب دریا دارند نسبت به شنا در مناطق ممنوعه هشدار دهد./فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *