آخرین اخبار

ورزشگاه شهید وطنی پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم آماده می‌شود

ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که در فاصله ۱۲ روز تا آغاز بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال کشور هنوز محل اجرای برخی پروژه‌های عمرانی عملیات بهسازی است، می‌تواند میزبان بازی‌های نساجی در این فصل باشد؟ مدیرکل ورزش و جوانان مازندران می‌گوید وطنی در آغاز فصل برای میزبانی آماده است.
اشتراک گذاری
09 مرداد 1401
70 بازدید
کد مطلب : 508

به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات بهسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که پس از سفر رئیس‌جمهور به مازندران شتاب قابل توجهی گرفت، این روزها در حال طی کردن مراحل پایانی است. چمن ورزشگاه با کیفیتی مطلوب آماده بهره‌برداری شده و سایر اجزای ورزشگاه نیز به مرحله تکمیل شدن نزدیک شده است. اما هواداران نساجی به دلیل فاصله کمی که تا آغاز رقابت‌ها باقی مانده هنوز نگران هستند که نساجی نتواند بازی‌هایش را در ورزشگاه خانگی‌اش آغاز کند.

تکمیل جایگاه V.I.P، بهسازی سیستم نور، ساخت پیست تارتان و برخی اقدامات جزئی مربوط به محوطه ورزشگاه از مواردی هستند که هنوز به طور کامل انجام نشدند. همین تکمیل نشدن‌ها در فاصله دو هفته به آغاز لیگ نیز باعث نگرانی هواداران شده است. اما به گفته مدیر کل ورزش و جوانان مازندران، شرایط برای میزبانی نساجی در ورزشگاه شهید وطنی فراهم می‌شود و با توجه به روند اجرایی پروژه و تزریق اعتبارات، جای نگرانی وجود ندارد.

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت چمن ورزشگاه می‌گوید: چمن در وضعیت مناسبی قرار دارد و اکنون آماده برگزاری مسابقه است. معمولا پس از این‌که دومین اصلاح چمن یا اصطلاحا چین دوم انجام شد می‌توان از زمین استفاده کرد. در ورزشگاه شهید وطنی چینِ سوم هم انجام شده و چمن به طور کامل برای برگزاری مسابقه آماده است.

ایجاد خزانه چمن برای ورزشگاه شهید وطنی

وی کقت که چمن زمین فوتبال شرایط خاص خودش را دارد. به ویژه نگهداری آن که مساله مهم‌تری از کاشت است. یکی از الزامات نگهداری مناسب زمین چمن، داشتن خزانه برای پشتیبانی چمن ورزشگاه است. خوشبختانه با تزریق اعتبارات دولتی خزانه چمن ورزشگاه شهید وطنی هم ایجاد شد. زمینی به مساحت تقریبی دو هزار متر مربع در کلاگرمحله تهیه شد و در اختیار قرار گرفت تا به عنوان خزانه چمن ورزشگاه شهید وطنی زیر کشت قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران می‌گوید: خزانه چمن ورزشگاه شهید وطنی با ۲۵ میلیارد ریال هزینه ایجاد می‌شود تا در طول فصل نگرانی بابت ترمیم چمن وجود نداشته باشد. آخرین مرحله ایجاد خزانه نیز حفر چاه بود که با همکاری شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران مجوز حفر آن اخذ شد و از هفته آینده کاشت بذر چمن در خزانه نیز آغاز می‌شود تا به عنوان پشتیبان، زمین اصلی را تقویت کند.

ورزشگاه شهید وطنی پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم آماده می‌شود

رنگرز خاطرنشان کرد :برای کاشت چمن ورزشگاه شهید وطنی از نقطه ابتدایی زیرسازی تا ایجاد شبکه گرمایش و آبرسانی و حتی انتخاب خاک بستر، دقت زیادی به خرج داده شد. در مرحله نگهداری هم همین اندازه دقت و وسواس به کار گرفته شده است. سعی کردیم همه الزامات فنی و مهندسی را برای داشتن یک زمین فوتبال استاندارد رعایت کنیم. همه ماشین‌آلات مربوط به نگهداری چمن نیز خریداری شده است. چمن‌های سبز و قرمز مربوط به محوطه پیرامونی زمین نیز تهیه شده و به زودی در محل قرار می‌گیرد.

وضعیت مساعد اجرای پروژه

یکی از قسمت‌های زمین که تکمیل آن می‌تواند از نظر ظاهری ورزشگاه را به سر و شکلی مطلوب برساند، پیست تارتان است که زیرسازی آن انجام شد، اما هنوز به اجرای بخش نهایی نرسیده است. مدیرکل ورزش و جوانان مازندران دلیل اجرا نشدن پیست تارتان را شرایط اقلیمی بیان می‌کند و می‌گوید: بتن‌ریزی مربوط به زیرسازی پیست تارتان انجام شد. اما طبق اصول مهندسی به یک بازه زمانی دو هفته‌ای بدون بارندگی نیاز داریم تا تارتان اجرا شود. به همین دلیل منتظر موقعیت مناسب هستیم که با رصد وضعیت هوا، تارتان اجرا شود. در صورتی که تا دو هفته پس از اجرای تارتان بارندگی داشته باشیم، ممکن است کیفیت کار زیر سوال برود.

موضوع نور ورزشگاه شهید وطنی هم یکی از مطالبات و نگرانی‌های هواداران نساجی است. پروژکتورهای این ورزشگاه پارسال و پیش از آغاز فصل بیست‌ویکم برای بهسازی ورزشگاه شهدای ساری به عنوان محل برگزاری بازی‌های خانگی نساجی به ساری انتقال داده شد. به همین دلیل حالا هواداران نگران وضعیت نور این ورزشگاه هستند. اما رنگرز درباره سیستم نور ورزشگاه نیز که یکی از دغدغه‌های هواداران نساجی است می‌گوید: در مورد سیستم نور جای نگرانی وجود ندارد و کارها در حال انجام است.

بخش دیگر در حال اجرای ورزشگاه شهید وطنی، جایگاه تشریفات آن است که هنوز تکمیل نشد و عملیات اجرایی بازسازی آن در حال انجام است. وی با بیان این‌که تغییرات زیادی در قسمت تشریفات ورزشگاه انجام شده است، خاطرنشان می‌کند: سعی کردیم با توجه به منابع اعتباری سازه قسمت تشریفات را مهندسی و طراحی کنیم. اما در مجموع اقدامات خوبی برای این بخش ورزشگاه انجام شد. از نظر اجرا هم جای نگرانی وجود ندارد. در گفت‌وگویی که با پیمانکار داشتم نیز عنوان شد که مشکل خاصی برای تکمیل این بخش از ورزشگاه ا زمان آغاز مسابقات لیگ برتر وجود ندارد.

رنگرز تصریح  کرد : خوشبختانه عملیات بهسازی ورزشگاه با نگاه ویژه دولت و پیگیری‌های جدی استانداری طبق برنامه‌ای که پیش‌بینی شده بود پیش آمده است. اگر هم فدراسیون و سازمان لیگ دغدغه جدیدی برای ورزشگاه داشته باشند این عزم و آمادگی وجود دارد که آن را برطرف کنیم. نساجی امسال می‌تواند در قائمشهر از حریفان میزبانی کند و هواداران خونگرم و پرشور نساجی هم در ورزشگاهی با کیفیت از تیم خود هواداری خواهند کرد.

ورزشگاه شهید وطنی پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم آماده می‌شود

ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که آشیانه اصلی نساجی محسوب می‌شود از مرداد سال گذشته برای تعویض چمن مصنوعی و کاشت چمن طبیعی به کارگاه عملیات عمرانی تبدیل شد و با وجود برخی وعده‌ها مبنی بر تکمیل تا پایان نیم‌فصل نخست، عملیات اجرای آن با کندی پیش رفت.

۲۰ اسفند پارسال که رئیس‌جمهور همراه با اعضای هیئت دولت به مازندران سفر کرد در نشست خبری پایان سفر، خانه‌به‌دوشی نساجی را مورد انتقاد دانست و دستور داد که ورزشگاه خانگی این تیم حداکثر طی چهار ماه تکمیل شود. تأکیدی که سبب شد از چند روز بعد عملیات اجرایی مربوط به آماده‌سازی زمین برای کاشت چمن با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار مازندران از اوایل فروردین امسال کارگروه ویژه اتمام عملیات بهسازی ورزشگاه شهید وطنی را تشکیل داد و با سپردن مسوولیت این کارگروه به احمد ثلاثی دستیار ویژه خود، این پروژه را وارد فاز جدیدی کرد. آماده‌سازی بستر ورزشگاه شهید وطنی برای کاشت بذر چمن با کیفیت نیمه نخست خرداد امسال پس از انجام فرآیندی طولانی به پایان رسید و در نهایت ۱۸ خرداد و با بذرپاشی نمادین توسط دستیار ویژه استاندار مازندران و مدیرکل ورزش و جوانان، کاشت مکانیزه بذر نیز انجام شد.

نساجی هیچ یک از مسابقات فصل گذشته فوتبال کشور در لیگ برتر و جام حذفی را نتوانست در قائمشهر برگزار کند و پس از یک فصل خانه‌به‌دوشی، هواداران این تیم حالا لحظه‌شماری می‌کنند که دوباره در شهر خودشان تیم محبوب‌ مازندرانی‌ها را تشویق و حمایت کنند.

نساجی که اکنون در اردوی ترکیه حضور دارد، نخستین مسابقه فصل بیست‌ودوم را باید ۲۱ مرداد برگزار کند. طبق قرعه نساجی در هفته نخست رقابت‌ها میزبان مس رفسنجان است و در صورت برگزاری مسابقه در ورزشگاه شهید وطنی، این مسابقه جنبه افتتاحیه استادیوم نونوار شده شهید وطنی را خواهد داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *