آخرین اخبار

ماجرای مالکیت یک فرد بر ۷۰۰ هکتار از اراضی سوادکوه

فردی در شهرستان سوادکوه با طرح دعوی در دادگستری رای مالکیت بر ۷۰۰ هکتار زمین را دریافت کرد.
اشتراک گذاری
14 تیر 1401
69 بازدید
کد مطلب : 412

عرصه طبیعی ۷۰۰ هکتاری در منطقه ورسک سوادکوه در دادگستری این شهرستان به نفع یک شخصی حقیقی رأی مالکیت گرفت، اما ماجرا چه بود؟

اهالی منطقه می‌گویند: این منطقه بیش از ۷ هزار هکتار عرصه طبیعی دارد که سند تک برگ منابع طبیعی دارد اما اخیرا فردی از یک خانواده بومی در شعبه ۲ دادگستری شهرستان سوادکوه رای مالکیت بر ۷۰۰ هکتار از این زمین‌ها را گرفته است.

آن‌ها می‌گویند: این منطقه بیش از ۲۰ هزار راس دام دارد و بیش از هزار نفر از این عرصه طبیعی برای دام‌های خود استفاده می‌کنند و اگر این عرصه به یک شخص تعلق بگیرد بعد از آن جاده سازی و ویلا سازی هم خواهد شد.

به گفته آنان در سال ۱۳۴۱ تمام زمین‌ها و سند‌های واگذار شده اگر دخل و تصرفی نکرده و تغییر شکلی نیافته باشند ملی شده اند که این زمین ها نیز شامل آن می‌شود.

آن‌ها معتقدند این اراضی بدون استعلام از منابع طبیعی به فرد واگذار شده است.

امینی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سوادکوه در پاسخ به این سوال که آیا پیش از صدور حکم اولیه دادگاه از منابع طبیعی استعلام گرفته بود؟ گفت: دادگاه استعلامی از منابع طبیعی به عنوان متولی عرصه‌های منابع طبیعی کشور استعلامی نگرفته و در طرح دعوی وارد شده که بر علیه اداره ثبت و بنیاد علوی بود از منابع طبیعی نخواستند وارد دعوی شوند

به گفته او منابع طبیعی سوادکوه به محض اطلاع از دادنامه و صدور رأی مذکور بعنوان معترض ثالث وارد پرونده شده و نسبت به ماهیت دادنامه و رأی صادره بدلیل مشمول جنگل و مرتع بودن عرصه، طرح دعوی نموده است که پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

به گفته امینی این عرصه با طرح دعوی خواهان در سه مرحله رای به نفع منابع طبیعی صادر شده بود که امیدواریم این عرصه با درایت و دوراندیشی قضات به عنوان انفال به منابع ملی باز گردد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *